A piac 85 százalékát kitevő tíz legkeresettebb termékkategóriából nyolcnak növekedett a forgalma a 2009-es év első negyedévi eredményeihez képest.
A cég felmérése szerint Magyarországon a 10 termékcsoport forgalma 2010 első negyedévében 2,6 százalékkal csökkent a tavalyi év azonos időszakához képest. A tízből mindössze három termékféle, a mobil-, az okostelefonok, valamint a hordozható számítógépek piaci forgalma növekedett 2010 első negyedévében.
Világviszonylatban a növekedés egyértelműen a feltörekvő régióknak köszönhető, ahol a fogyasztók első komolyabb gépvásárlásaiból profitálnak az országok. Kína 16, Brazília 42, India pedig 11 százalékkal növelte piaci forgalmát.
Az afrikai és a közel-keleti régiók piacainak 15 százalék körüli növekedésével szemben a nyugat-európai piac lassú, 4 százalékos növekedést ért el, míg a kelet-európai - amelytől emelkedést vártak - 12 százalékkal tovább csökkent - állapítja meg a felmérés. Ez a visszaesés ugyan mérsékelt a 2008 és 2009 közötti hasonló időszak 24 százalékos csökkenéséhez képest, azonban az eredmény így is elmarad a várttól - teszik hozzá a kutatók.
MTI/Menedzsment Fórum