A BSC tehát nem egyszerűen egy felsővezetői információs és teljesítménymérő rendszer, hanem a stratégia lebontását, kommunikálását és a célkitűzések teljesülésének visszamérését támogatja - tetszőleges mélységben - az intézmény irányítási szintjei számára. Ebből kifolyólag bevezetési költségei is nehezen mérhetőek, eredményessége a szervezet sikereiben érhető csak leginkább tetten.
Egy kisvállalkozás vezetőjében ugyanakkor jogosan merülhet fel a kérdés: mi újat is mond ez a logika, hiszen ha nem lennének a fentiekre mind tekintettel, már régen tönkrement volna a vállalkozás. A BSC tehát sokkal inkább azon cégeknek - de talán még inkább állami és nonprofit intézményeknek - nyújt segítséget a stratégiai célok eléréséhez, ahol a szervezet mérete igen nagy, valamint alapításának ideje is elég rég volt a sikert garantáló eszközök elfelejtéséhez. A cél ez által egy "stratégia-központú szervezet" kialakítása lesz, ahol minden egyes munkavállaló feladata a világosan meghatározott célok elérését szolgálja.
A BSC ajánlásainak átültetése az adott szervezet életébe rendkívül összetett folyamat, amelyet viszont informatikai támogatottság nélkül ma már nehéz elképzelni. Természetesen több cég is kínál megoldásokat a sok mérhető paraméter egyidejű megjelenítésére, amelyek jó segédeszközök a visszajelzések szemléltetéséhez. A változás viszont felülről jövő kezdeményezés kell, hogy legyen. Sir Terry Leahy, a Tesco vezérigazgatója nem véletlenül nyilatkozott így cége sikerének kulcsáról: "Hogyan is fejezhettem volna ki jobban elismerésemet Robert Kaplannak, minthogy átültettem az elméletét a gyakorlatba."
BSC: a vállalati stratégia továbbfejlesztési lehetőségei
Nemrég hazánkban járt és előadást tartott Robert S. Kaplan, akit a vezetéstudományban David. P. Norton szerzőtársával együtt a Balanced Scorecard (BSC) atyjaként tartanak számon.