3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Számos eredményt mutathat fel, de még jelentős tennivalók előtt áll a takarékszövetkezeti ágazat, derült ki az Országos Takarékszövetkezeti Szövetség (OTSZ), a TakarékBank és az Országos Intézményvédelmi Alap (OTIVA) közös sajtótájékoztatóján. Hosszú távon a cél a legnagyobb hazai bankhálózat létrehozása.

Az ágazat a tavalyi év során 5 százalékkal növelte hitelállományát, betétállományát 10 százalékkal, míg a mérlegfőösszeg 8 százalékkal bővült. Varga Antal az OTSZ ügyvezetője szerint a takarékszövetkezetek rendkívül válságállónak bizonyultak, a legfőbb erényük a stabilitás, és esetleges likviditási válság esetén is jelenthetnek egyfajta védelmet a külföldi anyabankok nehézségei esetén itthon is kiszáradó nemzetközi bankokkal szemben.

Varga ugyanakkor elmondta, hogy fontos lenne a márka ismertségének növelése, hiszen hiába rendelkeznek mintegy 1800 fiókkal, a lakossági ismertsége az intézményeknek rendkívül alacsony, különösen a nagyobb városokban. Ennek leküzdésére imázskampányt terveznek indítani, hiszen az ismertség növelése szinte „kötelező házi feladat számukra.” Azt is elmondta, hogy egészséges nemzeti protekcionizmusra lenne szükség a bankszektorban is. Ugyanakkor az is tény, hogy a takarékszövetkezetek bizonyos termékek területén piacvezető pozícióval bírnak, ilyen például a Széchenyi Kártya, ahol a piac 42 százalékát birtokolják, vagy a Gazdakártya, de hasonló eredményeket várnak a tervezett agrár Széchenyi Kártyától is.

Cél a legnagyobb hazai bankhálózat

Csicsáky Péter, a TakarékBank – mely a takarékok ernyőbankjaként működik - elnök-vezérigazgatója szintén a hitelkihelyezések bővüléséről és a bankadó után is nyereséges működésről számolt be, ugyanakkor számos fejlesztést is bemutatott. A pénzintézet 800 millió forintot költött IT-fejlesztésekre, emellett a magyar piacon az eddigi lemaradások helyett most másodikként jelentkezett a PayPass technológiával.

A szövetkezetek egységes arculatát és termékkínálatát megteremteni szándékozó TakarékPont hálózat is bővült, tavalyra már mintegy 23 szövetkezet csatlakozott a hálózathoz, ám idén már 30 fölötti tagsággal szeretnék zárni az évet. A cél hosszabb távon a legnagyobb hazai bankhálózat létrehozása, ám ehhez szabályozási lépések is szükségesek a Bázel III 2015-ös életbelépése előtt. Csicsáky elmondta azt is, hogy 10 új takarékszövetkezettel sikerült megállapodniuk a bankkártya szolgáltatás ellátásáról, mely 40 ezer új ügyfelet jelenthet.

A takarékszövetkezetek szerepével kapcsolatban Bodnár Ottó, az OTIVA ügyvezetője elmondta, hogy  szükséges lenne a szövetkezetek további, akár kötelező integrációja, ami nem csupán a tartalékok révén nyújthat biztonságot, de a hálózatban megvalósuló kölcsönös kötelezettségvállalás is ebbe az irányba mutat. Az integráció fontosságát jelzi a Jógazda takarékszövetkezet bukása is, mely nem volt tagja sem az OTIVÁ-nak, sem a hasonló ernyőszervezeteknek, ugyanakkor bedőlése az integrált szövetkezeteknek is imázsvesztést okozott. Ma hazánkban egyébként 4 olyan szövetkezet működik, mely semmilyen integrációnak sem tagja. Az OTIVA a hazánkban működő 131 szövetkezetből 111-et tömörít, és Bodnár szerint szükséges lenne a kötelező integrációra, melynek a szabályozó irányába transzparensnek kell lennie és valódi védelmet kell nyújtania.

Kosztolányi Bálint

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!