Bernd Kunze közlése szerint a kft. több ütemben tervez fejlesztést, első lépésben egy új, ötezer négyzetméteres üzemcsarnokot építenek, amelyet várhatóan novemberben adnak át.
A cégvezető beszámolt arról, hogy anyavállalatuk, a svájci Adval Tech új generációs, 1-es és 3-as BMW-típusokhoz nyert el jelentős megrendelést; a cégcsoport 12 féle alkatrészt gyárt több milliós nagyságrendben a járművek levegő- és vízelválasztó rendszereihez. A BMW lipcsei, müncheni és regensburgi üzemének a QSCH szekszárdi telephelye szállítja az alkatrészeket.
Egy 650 tonnás műanyag fröccsöntő berendezésen a cég már elkezdte az első három alkatrész gyártását, és több innovatív technológiát telepítettek a szekszárdi üzembe - közölte az ügyvezető igazgató.
Bernd Kunze hozzátette: a következő három-hat év alatt összesen 20 ezer négyzetméterre bővítik a szekszárdi gyártókapacitást, ahol a BMW 1-es és a 3-as sorozata mellett az 5-ös, a 6-os és az X1-es szériához is állítanak elő alkatrészeket. Első ütemben ötven fővel bővítik a jelenlegi 200 fős létszámot, 5-8 év alatt ötszáz új munkahelyet terveznek létrehozni.
Az Adval Tech és a BMW pozitív döntésében nagy szerepe volt Szekszárd egyre jobb logisztikai helyzetének, az M6-os autópályának és annak, hogy a város hozzáállásának köszönhetően itt gyorsan el tudják kezdeni a gyártást - jegyezte meg a cégvezető.
2009-ben a QSCH Kft. 12 millió, az Adval Tech 300 millió eurós árbevételt ért el. Bernd Kunze jelezte: felívelő tendenciákra számítanak az autóiparban, de egyelőre nem látható, hogy ez tartós lesz-e.
MTI