A hipermarketek piaci részesedése 2011-ben várhatóan a jelenlegi 23 százalékos szinten marad, 2015-re elérheti a 24 százalékot, és ezt a szintet 2020-ban is stabilan tartják majd - tartalmazza a piackutató intézet szerdai közleménye.
A szupermarketek piacán szintén növekedés prognosztizálható, hiszen több kereskedőlánc is expanziós politikát folytat, így ennek a csatornának a piacrésze 2011-re 21 százalékra nő a 2009-ben mért 20 százalékról, míg 2015-re 22 százalékra nőhet, 2020-ra pedig eléri majd a 25 százalékot.
Jelentősebb piacrész növekedésre számíthatnak a diszkont üzletek is: a 2009-ben elért 15,5 százalékot követően a piaci részesedésük jövőre elérheti a 17 százalékot, 2015-re a 20 százalékot, 2020-ra pedig akár a 27 százalékot is. A diszkontok a nyugati példákat követve várhatóan egyre inkább a kisebb településeken terjeszkednek majd.
A kisboltok és az egyéb értékesítési csatornák - például piacok, mozgó árusok, benzinkutak - jelentősége viszont fokozatosan csökken.
Hozzáteszik, hogy a független kisboltok piacának csökkenése jótékonyan hat majd a láncba szerveződött kisboltok részesedésére.
MTI