2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A GfK Hungária előrejelzése szerint a hiper- és szupermarketek, valamint a diszkont üzletek tovább növelik piaci részesedésüket az elkövetkező tíz évben, a kisboltok jelentősége pedig fokozatosan csökken.

A hipermarketek piaci részesedése 2011-ben várhatóan a jelenlegi 23 százalékos szinten marad, 2015-re elérheti a 24 százalékot, és ezt a szintet 2020-ban is stabilan tartják majd - tartalmazza a piackutató intézet szerdai közleménye.

A szupermarketek piacán szintén növekedés prognosztizálható, hiszen több kereskedőlánc is expanziós politikát folytat, így ennek a csatornának a piacrésze 2011-re 21 százalékra nő a 2009-ben mért 20 százalékról, míg 2015-re 22 százalékra nőhet, 2020-ra pedig eléri majd a 25 százalékot.

Jelentősebb piacrész növekedésre számíthatnak a diszkont üzletek is: a 2009-ben elért 15,5 százalékot követően a piaci részesedésük jövőre elérheti a 17 százalékot, 2015-re a 20 százalékot, 2020-ra pedig akár a 27 százalékot is. A diszkontok a nyugati példákat követve várhatóan egyre inkább a kisebb településeken terjeszkednek majd.

A kisboltok és az egyéb értékesítési csatornák - például piacok, mozgó árusok, benzinkutak - jelentősége viszont fokozatosan csökken.

Hozzáteszik, hogy a független kisboltok piacának csökkenése jótékonyan hat majd a láncba szerveződött kisboltok részesedésére.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!