A hajók esetében az évjárat függvényében a motor teljesítménye vagy a fedélzet mérete után, a repülőgépek esetében szintén az évjárattal korrigálva a tömeg után kell megfizetni az adót, írja a Napi Gazdaság. Az autókat terhelő adó lényegében a gépjárműadó többszörös megfizetését jelenti, 268 lóerős teljesítmény felett ez a gépjárműadó háromszorosának felel meg, 168 lóerő felett kétszeres, 235 felett pedig 2,5-szeres a szorzó. A rendszer kritikusai szerint e módszer szerint a sufnikban gyártott, Trabant motorral felszerelt hajók után az értékükhöz képest irreális összegű adót kell fizetni. Mások viszont épp arra hívják fel a figyelmet, hogy a vitorlások, repülőgépek után sokkal kevesebb adót kell majd fizetni, mint egy nagy teljesítményű autó után, holott vagyonok a vízi és légi járművek fenntartásához szükségesek, nem pedig egy 270 lóerős autóhoz.
Vagyonadót a nagy értékű autók, vitorlás- vagy motoros hajók és repülőgépek után kell fizetni, miután az Alkotmánybíróság a vagyonadóztatás alapját jelentő ingatlanadót alkotmányellenesnek titulálta. Eredetileg 50 milliárd forint bevételt várt a kormány, ám az ingatlanadó kiesésével ennek csak a töredéke teljesülhet. A csak a vagyontárgyakra vonatkozó bevételekről nem készített külön becslést a kormány, ám valószínűleg az autók után folyhat be némi pénz.