Az ÁSZ két olyan jelentése, amelyet 2008-ban szeretett volna lezárni, 2009-re húzódott át. A magyar központi közigazgatás modernizációjának ellenőrzése 2008-ban lezárult, de a számvevőszéki jelentést csak 2009-ben publikálták. A MIÉP 2005-2006. évi gazdálkodása törvényességének ellenőrzését - az ellenőrzött szervezet vizsgálatot akadályozó magatartása miatt - év közben meg kellett szakítani, így a terv szerinti befejezési határidő nem volt tartható, az ellenőrzés 2009 januárjában fejeződött be - olvasható a számvevőszéki összegzésben.
Az ÁSZ az ellenőrzési feladatok ellátására 2008-ban összesen 55817 közvetlen ellenőri napot fordított, 3723 nappal kevesebbet, mint az előző évben. A tényleges kapacitás 6270 nappal volt alacsonyabb a tervezettnél.
Az ÁSZ ellenőrzési kötelezettségeinél meghatározóak a törvényekben különféle rendszerességgel előírt feladatok, amelyek teljesítéseként összesen 32 ellenőrzésről készült jelentés. Ez - az előző évekhez hasonlóan - az ÁSZ ellenőrzési kapacitásának 64 százalékát vette igénybe.
Az évenkénti ellenőrzési kötelezettségek teljesítéseként 5 jelentés készült (a költségvetés megalapozottságának véleményezése, a zárszámadás ellenőrzése, az ÁPV Zrt. és az MTI Zrt. működésének, valamint a fővárosi önkormányzatot és a kerületi önkormányzatokat osztottan megillető bevételek megosztásának ellenőrzése).
Ezek közül a feladatok közül a legnagyobb kapacitást a 2007. évi költségvetés végrehajtásának ellenőrzése igényelte, amely az előző évhez hasonlóan az ÁSZ ellenőrzési kapacitásának 28 százalékát kötötte le. Kétévenkénti ellenőrzési kötelezettség keretében 2 párt és 2 pártalapítvány gazdálkodásának ellenőrzéséről 4 jelentés készült.
Rendszeres ellenőrzési feladatok teljesítéseként 23 jelentést adott közre a számvevőszék. A feladatok meghatározó részét (több mint 80 százalékát) a helyi önkormányzatok gazdálkodásának átfogó ellenőrzése adta.
A központi költségvetési fejezetek közül a Pénzügyminisztérium több évre kiterjedő átfogó ellenőrzéséről készült jelentés. Ebbe a körbe tartozott a Kutatási és Technológiai Innovációs Alap, a Magyar Nemzeti Bank működésének ellenőrzése, valamint 2 országos kisebbségi(az örmény, és az ukrán) önkormányzat ellenőrzése is.
Az ÁSZ az ellenőrzéseit három fő típusba sorolja. Ennek alapján 2008-ban az ÁSZ a kapacitása 46 százalékát a szabályszerűségi ellenőrzésekre, 29 százalékát az átfogó ellenőrzésekre (önkormányzatok, minisztériumok, központi költségvetés intézményrendszere és előirányzatai), 25 százalékát pedig teljesítmény-ellenőrzésekre fordította.