Pontosabban fogalmazva ennyivel fékezte a GDP visszaesését, ami idén 5 és 6 százalék közötti lehet. A jegybank szerint az intézkedés pozitív hatást gyakorolt a gazdaságra, a cégek nyereségmutatóira, a foglalkoztatásra, továbbá a roncsprémiummal Szlovákia szolidaritást mutatott az autóexportáló országokkal. Ugyanakkor az intézkedés és a gazdasági növekedés közötti kapcsolat nagyon gyenge, mivel az akcióban inkább a importautók fogytak - mondta Kovácová.
A támogatást élesen bírálta az ellenzék, mert úgy ítélte meg, hogy az túl magas és nem ad lökést a hazai gazdaságnak, csak az autósok és vállalkozók egy szűk körét segíti. Arról nem is szólva, hogy a roncsprémium sok esetben csak a jövőbeni járművásárlásokat hozta előbbre, így hosszabb távon hatástalan. Ezt a nemzeti bank is elismerte, ám a gazdasági minisztérium szerint az autóipar újabb támogatása hozzájárulhatott ahhoz, hogy a Volkswagen úgy döntött, pozsonyi üzemében fogja gyártani az Up! kisautót. A szlovák autóipari szövetség (ZAP) azzal érvel a roncsprémium mellett, hogy ennek köszönhetően idén 30 ezerrel több gépkocsit értékesítenek a korábban vártnál, ami a támogatásra fordított összegnél 14 millió euróval több adóbevételhez juttatja a költségvetést, írja a Napi Gazdaság.