A kormányzati források szerint nincs kockázat a jövő évi büdzsében - sőt a költségvetési pálya lehetővé tesz több nagyberuházást is -, ráadásul a jegybanknál várható mintegy 300 milliárd forintos profittal még nem is számolnak. A tájékoztatás szerint az útdíjrendszer változtatásaiból, köztük az M0-s és a körgyűrűn belüli gyorsforgalmi úthálózat fizetőssé tételéből mintegy húszmilliárd forint költségvetési bevételt remél a kabinet.
A költségvetési törvényjavaslatban szereplő 169 milliárd forintos - pontosan nem részletezett - vagyonbevétellel kapcsolatban a háttérbeszélgetésen az állami ingatlanportfólió "letisztításáról" beszéltek, ami már része az államreformnak. Szóba került, hogy a Belügyminisztérium és a Nemzetgazdasági Minisztérium épülete iránt is érdeklődnek nemzetközi szállodaberuházók. Ugyanakkor a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) Országház utcai épületegyüttese a kormányhoz kerülhet az akadémiai kutatóhálózati rendszer kiépítéséért cserébe.
A háttérbeszélgetés napirendjén voltak budapesti fejlesztések is, amelyekkel kapcsolatban elhangzott, hogy 300-350 milliárd forint európai uniós forrásból újulhat meg Budapest elővárosi vasúti közlekedése. A 3-as metró felújítására központi költségvetési pénzt szánnak, elsősorban a biztonságtechnikai problémák megoldására, az ezt követően fennmaradó pénzből pedig vagy új vagonokat vesznek, vagy a már meglévőket újítják fel. A kormány a biztosan megvalósuló nagy fővárosi projektek között tartja számon a budai Vár rekonstrukcióját, a Városliget-projektet és az új Puskás-stadiont.
Az államreformmal kapcsolatban arról is szó volt, hogy például a honvédségnél és a rendőrségnél biztosan plusz emberekre lesz szükség, a közszféra más területein viszont várhatóan lesznek leépítések. Az utóbbiban érintetteknek Karrier Híd programot indít a kabinet, hogy az őket ezután foglalkoztatók járulékkedvezményt kapjanak.
MTI