3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Már csak 2 nap, hogy a biztosítók meghirdessék 2011. évi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjaikat. A Biztosítók.hu Alkusz Kft. megbízásából az NRC Piackutató Kft. október közepén 1000 fős online kutatást végzett az autósok kötelező váltási hajlandóságáról, attitűdjeiről, a novemberi kötelező váltási piac várható nagyságáról, illetve a biztosítók megítéléséről.

2,1 millió kgfb váltás várható

A tavalyi kötelező váltási kampányban a kgfb szerződések 37,5 százalékát mondták fel az autósok, ez 1,5 millió váltást jelentett. 2009. novemberében 1 millió autós új biztosítót választott, 500 ezren pedig addigi biztosítójuknál kötötték újra kötelezőjüket, az addiginál alacsonyabb díjon. A Biztosítók.hu - NRC kutatás szerint idén a kötelező biztosítások szerződőinek 52 százalékánál várható, hogy a váltás mellett döntenek, ez 2,1 millió kgfb váltást jelent - nyilatkozta Simon Péter, a Biztosítók.hu Alkusz szakmai vezetője. A változó díjkalkulációs szabályok miatt a valódi biztosító-váltások arányának növekedésére és az újrakötések arányának némi visszaesésére számít a Biztosítók.hu.

A kötelezőt váltó autósok 2/3-a biztosítási alkuszhoz fog fordulni a kötelező váltásnál, de ennél is többen, az autósok 75 százaléka tervezi, hogy az interneten vált biztosítót.

Ki dönt a kötelezőről?

A kutatás vizsgálta, ki számít döntéshozónak a kötelező megkötésénél. Az autóbiztosítások terén döntéshozók csoportjára az átlagosnál magasabb iskolai végzettség jellemző, jellemzően (65%-ban) férfi a döntéshozó. A döntéshozó személye családon belül legtöbbször az idősebb férfi.

A megkérdezetteknek csak 18 százaléka tart ki már legalább 3 éve kötelezője mellett (ugyanannál a biztosítónál, ugyanazzal a gépjárművel), így ezen a piacon lojalitásról gyakorlatilag nem beszélhetünk. 

Biztosítók népszerűsége

A kutatás részeként a válaszadókat megkérdezték többek között arról, hogy melyik biztosítónál kötnék meg kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződésüket, ha az összes piaci szereplő forintra pontosan ugyanannyiért kínálná szolgáltatását. Minden válaszadó csak egy biztosítót választhatott a 2011-re kötelező biztosítási díjat hirdető 14 társaság közül. Mivel a Biztosítók.hu és az NRC pontosan 1 éve már készített közös kötelező biztosítási kutatást, az eredményeket össze lehetett hasonlítani a 2009-es számokkal.

Nyertesek

A piacvezető Allianz Hungária Biztosító az elmúlt 1 évben tovább tudta növelni népszerűségét, a tavalyi 36%-hoz képest idén már az autósok 41 százalékának az Allianz a legszimpatikusabb kötelezős biztosító. A tavalyi kötelező váltás két nagy nyertese, az Aegon és az Uniqa Biztosító szintén jelentősen tudta növelni népszerűségét. A második legnépszerűbb biztosítóvá 16 százalékos szimpátia mutatóval az Aegon lépett elő. A dobogó képzeletbeli 3. fokán 3 biztosító osztozik: a minimálisan visszaeső Generali, a fúzió után ismertséget építő Groupama Garancia és a gépjármű piacon dinamikusan növekvő Uniqa. 

Vesztesek

A legnagyobb szimpátia-vesztést a Generali Csoport direktbiztosítója, a Genertel könyvelheti el, vélhetően azért is, mert az elmúlt egy évben nem sokat hallatott magáról. A 2009-es, jónak mondható 7 százalékos népszerűséggel szemben az idei 3 százalékkal visszaesett a sereghajtók közé. A tavaly októberi kutatásban már az utolsók közt szereplő, akkor felfüggesztett Wabard hiába konszolidálta működését, fejlesztette fel rendszereit és kapta vissza idén áprilisban működési engedélyét, szimpátia mutatója megmaradt a tavalyi szinten.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!