A fejlesztés 1,6 milliárd forint összegű európai uniós társfinanszírozással jött létre az Új Széchenyi Terv E-közigazgatás Operatív Programja keretében, a projektgazda a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium felügyelete alatt álló Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség volt.
A szoftverfejlesztési feladatokat fővállalkozóként a T-Systems Magyarország Zrt. végezte.
A szaktárca tájékoztatása szerint a Magyar Államkincstár 2013. április 1-jén indította el az új, korszerű, a családtámogatási ellátások folyósítását kezelő TÉBA rendszert, amelyben az elmúlt hónapokban több mint 400 ezer ügyet dolgoztak fel, ebből közel 93 ezer új igényt.
A családtámogatási ellátások valamelyikére jogosult állampolgárok 2013 májusában már az új informatikai rendszer közreműködésével kapták meg az ellátásokat, ez 1,5 millió családtámogatási ellátáshoz kapcsolódó ügyet jelent.
A fejlesztési minisztérium kiemelte: az új informatikai rendszerre átállással átalakult a teljes családtámogatási ügyviteli folyamat, 4,5 millió állampolgár és 3,3 millió ügy adata került az új rendszerbe, több mint 500 ügyintézőt képeztek ki.
Az NFM közleményében hangsúlyozta: az ügyfelek számára is kézzelfogható előny a TÉBA bevezetése, csökkent ugyanis az ellátások igényléséhez szükséges adattartalom, egyszerűsödtek a nyomtatványok, és a felére csökkent a csatolandó dokumentumok száma is.
A fejlesztés eredményeként megváltozott a kincstári ügyintézés, az ellátások megállapítása, az ügyfelek adatai pedig egységes adatbázisba kerültek.
Az adatkezelés új módja elősegíti a jogosulatlan ellátások hatékony kiszűrését is, ami jelentős költségvetési megtakarítást eredményez - jegyzi meg közleményében az NFM.
MTI