2p

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása értékben 6 százalékkal nőtt, mennyiségben viszont stabil maradt a 2011. december-2012. márciusi időszak során az egy évvel korábbihoz viszonyítva - közölte a Nielsen pénteken.

A piackutató által folyamatosan mért 90 élelmiszer termékcsoport négy havi forgalma mintegy 450 milliárd forint volt.

A felmérés szerint a legkeresettebb élelmiszerek közül mind értékben, mind mennyiségben nőtt egyebek közt a sör, a sajt, a tejföl, a margarin és a praliné bolti eladása. Az értéket tekintve két számjegyű növekedést regisztrált a Nielsen például a kávé, a margarin, a táblás csokoládé és ostyaszelet kiskereskedelmi forgalmánál.

A különböző bolttípusok közül javult a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2.500 négyzetméteres üzletek piaci pozíciója: élelmiszerből részarányuk 2 százalékponttal emelkedett értékben, 35 százalékra. Csökkent viszont 1-1 százalékponttal a legnagyobb, 2.500 négyzetméter feletti, továbbá az 51-200 négyzetméteres boltok piacrésze 31, illetve 17 százalékra.

Az ország régióit vizsgálva a felmérés megállapítja, hogy a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrális régióban az élelmiszer eladások átlag alatt, 3 százalékkal emelkedtek, míg az ország többi régiójában az átlagos 6 százaléknál nagyobb mértékben, 7-8 százalékkal nőtt élelmiszerből az üzletek bevétele.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!