2p

Az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása értékben 6 százalékkal nőtt, mennyiségben viszont stabil maradt a 2011. december-2012. márciusi időszak során az egy évvel korábbihoz viszonyítva - közölte a Nielsen pénteken.

A piackutató által folyamatosan mért 90 élelmiszer termékcsoport négy havi forgalma mintegy 450 milliárd forint volt.

A felmérés szerint a legkeresettebb élelmiszerek közül mind értékben, mind mennyiségben nőtt egyebek közt a sör, a sajt, a tejföl, a margarin és a praliné bolti eladása. Az értéket tekintve két számjegyű növekedést regisztrált a Nielsen például a kávé, a margarin, a táblás csokoládé és ostyaszelet kiskereskedelmi forgalmánál.

A különböző bolttípusok közül javult a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2.500 négyzetméteres üzletek piaci pozíciója: élelmiszerből részarányuk 2 százalékponttal emelkedett értékben, 35 százalékra. Csökkent viszont 1-1 százalékponttal a legnagyobb, 2.500 négyzetméter feletti, továbbá az 51-200 négyzetméteres boltok piacrésze 31, illetve 17 százalékra.

Az ország régióit vizsgálva a felmérés megállapítja, hogy a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrális régióban az élelmiszer eladások átlag alatt, 3 százalékkal emelkedtek, míg az ország többi régiójában az átlagos 6 százaléknál nagyobb mértékben, 7-8 százalékkal nőtt élelmiszerből az üzletek bevétele.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!