2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Európában átlagosan egy százalékkal kevesebb élelmiszert adtak el a kiskereskedelemben az idei második negyedévben az előző év azonos időszakához képest; ezzel hat év után először csökkent az eladott élelmiszer mennyisége. Magyarországon 2 százalékkal kevesebb élelmiszer kelt el április-júniusban.

A Nielsen piackutató legfrissebb felméréséből kiderül, hogy értékben az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum kiskereskedelmi forgalma Magyarországon átlagosan 5 százalékkal, Európában pedig 3 százalékkal nagyobb az idei második negyedévben, mint 2011 azonos időszakában.

Az eladások értékben Törökországban 10, Szlovákiában és Lengyelországban 7-7 százalékkal nőttek. Ezzel szemben 1-2 százalékos csökkenést regisztrált a Nielsen Görögországban, Olaszországban és Csehországban.

Mennyiséget tekintve a bolti forgalom huszonegy vizsgált ország közül tizenegyben csökkent, kilencben nőtt, Belgiumban pedig stagnált a második negyedévben. Legnagyobb mértékben - 7 százalékkal - Csehországban esett vissza a mennyiségi eladás, míg az utána következő Törökországban, Portugáliában és Olaszországban 3-3 százalékos csökkenést mértek. Görögországban a tizenhárom legutóbbi, egymást követő negyedév mindegyike során mennyiségi csökkenést regisztrált a Nielsen.

A vizsgált huszonegy országban az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum együttes kiskereskedelmi átlagára 4 százalékkal emelkedett, a második negyedévben, a tavalyi azonos időszakkal szemben. A magyarországi 7 százalék a második legnagyobb drágulási ütem Európa fejlett piacai között, a törökországi 13 százalék után. A magyar mutatót a szlovák követi plusz 5, majd a portugál, lengyel, francia, dán és brit, egyaránt 4 százalékkal.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!