A kozmetikai cikkeket is gyártó vállalat 619 millió dolláros (részvényenként 1,21 dollár) profitot könyvelhetett el a harmadik negyedévben. Ez magasabb az egy évvel korábbi 590 millió dollárnál (részvényenként 1,12 dollár). A Thomson Reuters által megkérdezett elemzők valamivel alacsonyabb profitra számítottak, azonban az általuk jósolt 4,03 milliárd dolláros bevételtől elmaradt a vállalat által nyilvánosságra hozott 3,94 milliárd dolláros adat.
A nyereség bővülését elsősorban költségcsökkentő intézkedéseinek köszönheti az amerikai vállalat, amelyek ellensúlyozni tudták a növekvő beruházási kiadásokat. A fogyasztók megtartását célzó akciók és árcsökkentések negatív hatással voltak a vállalat bevételeire.
A Colgate-Palmolive-ot érzékenyen érintette a valutaárfolyamok ingadozása is, mivel a legnevesebb márkák - így a Colgate fogkrém és a Palmolive szappan - árucikkeinek közel két harmadát Amerikán kívül értékesíti. A társaság szerint az árfolyam-ingadozás 4,5 százalékkal csökkentette a harmadik negyedévi bevételeit.
A vállalat az adatok nyilvánosságra hozatalakor óvatosságra intett a következő évi eredményeket illetően, s közölte, növeli marketingre fordított kiadásait annak érdekében, hogy bővítse eladásait.
MTI