Az ügyfelek 80 százaléka teljesen elégedett jelenlegi biztosítójával, tehát az idei kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) kampány alatt sem akar biztosítót váltani, de ha a kalkuláció során akár csak 5 ezer forintot is spórolhat, az autósok 43 százaléka máris gond nélkül váltana biztosítót - közölte felmérésének eredményét az AEGONdirekt.hu.
Az interneten végzett nem reprezentatív, ugyanakkor több mint 10 ezer felhasználó által kitöltött kérdőíves kutatásból kiderül, hogy 10 ezer forintos spórolási lehetőségnél már az ügyfelek 98 százalék veszi fontolóra a biztosító cserét. A felmérés a casco-biztosítás kötésének motivációira is kitért. A casco szerződéssel is rendelkezők fele tart a közlekedési balesettől, a második helyen 30 százalékkal a törés veszélye áll, majd ezt követi az elemi kár. A rangsor legvégén a lopástól való félelem szerepel.
Az ismert kockázatok ellenére mégis nagyon kevesen rendelkeznek casco biztosítással. Ennek oka, hogy ez a szolgáltatás még mindig sokak számára drága: a piacon most kínált évi átlagosan 70-90 ezer forintos díj igen megterhelő. Valószínű, hogy az alacsony kgfb díjak mellett több társaság extra kedvezményekkel és akciókkal próbálja majd az ügyfeleket casco váltásra is ösztönözni.
Másként látja a helyzetet a kotelezo.hu alkuszcég, mely szerint annak ellenére, hogy a 4 millió autós 10 százaléka már év közben vásárolt kocsit, és akkor kötött rá - aznapi fordulónappal - biztosítást, idén is lesz másfél millió váltó a hamarosan kezdődő kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) kampányban, amelyben négy biztosító között dőlhet el a verseny.
A kötelező biztosítás megkötése során az autósok még mindig szinte kizárólag az ár alapján döntenek, így az a biztosító számíthat jelentős számú kötésre, amelyik elszántan beleveti magát az árversenybe - áll a közleményben. Ilyen lehet az új szereplőként megjelenő Astra, amely az ügyfelek bizalmát nagy eséllyel próbálja majd ezzel az eszközzel megszerezni - ez eddig is mindig így volt. A másik olyan biztosító, amelyiknek mindenképpen ügyfélbázist kell építenie, a tavalyi kampányból kizárt, idén visszatérő Wabard, amely - kötési lehetőség híján - az elmúlt évben korábbi személyautós ügyfeleinek jelentős részét elveszítette.
A piacvezető Allianznak nem látszik más választása, ha tartani akarja piacvezető pozícióját, mint a tavalyi stratégiájának követése. Az új belépők számára várhatóan ismét igen nyomott díjakat hirdet meg, jelentős kampánykedvezményt alkalmazva. Tavaly ez a biztosító szerezte a legtöbb új ügyfelet, igaz, ezért jelentős árat fizetett: új kötéseinek mintegy felét a régi, magasabb díjas ügyfelei közül szerezte, vagyis jelentősen csökkent a díjállománya.
Direktbiztosítói pozíciójának erősítése, valamint a kedvező üzemméret elérése érdekében, a korábbi offenzív árpolitika alkalmazása várható a Generteltől. A direkt biztosító a tavalyi gyakorlathoz hasonlóan ismét újabb szeleteket igyekszik majd kihasítani a piaci tortából.
MTI