3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Magyarország első körben 17 közlekedésfejlesztési beruházással pályázik az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) forrásaira, a március elején benyújtott, nettó 150 milliárd forint összköltségű beruházásokról az Európai Bizottság értékelését követően nyáron várható támogatói döntés - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) pénteken az MTI-vel.

Magyarország első körben 17 közlekedésfejlesztési beruházással pályázik az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) forrásaira, a március elején benyújtott, nettó 150 milliárd forint összköltségű beruházásokról az Európai Bizottság értékelését követően nyáron várható támogatói döntés - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) pénteken az MTI-vel.

A tájékoztatás szerint a beruházások közé tartozik a komáromi Duna-híd megépítése, a Kelenföld-Százhalombatta vasútvonal korszerűsítése és a vízi közlekedés biztonságának fejlesztése mellett az első cseppfolyósított földgáz (LNG) töltőpontok létesítése is.

Az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz egy új uniós alap, amelynek célja a transzeurópai hálózatok fejlesztésének felgyorsítása a 2014-2020 közötti időszakban, a közlekedés mellett az energetikában és távközlésben is. A CEF az európai és belső piaci dimenziókkal rendelkező infrastruktúra támogatását, az európai szintű hálózat kiteljesítését, a nemzeti és nemzetközi hálózati elemek közötti közvetlen kapcsolatok megteremtését célozza.

Közölték, hogy a közlekedési ágazatra fordítható teljes pénzügyi keret 26,25 milliárd euró, ebből 11,30 milliárd eurót kizárólag a kohéziós országok használhatnak fel. Magyarország részére 1,08 milliárd eurót (334 milliárd forintot) különítettek el 2016 végéig. Ha a nemzeti borítékban található - a 15 százalékos hazai önrészt is beleértve nettó 392 milliárd forint értékű - támogatást a határidőig nem sikerül nyertes pályázatokkal lekötni, akkor a fennmaradó összeghez 2017 elejétől bármely kohéziós ország hozzáférhet - közölték.

A 2014. szeptemberben meghirdetett első pályázati kiírásra 2015. március 3-ig várta a pályázatokat az Európai Bizottság. A Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság döntése alapján Magyarország 17 pályázatot nyújtott be 126 milliárd forint tervezett támogatási igénnyel. A támogató kormányhatározatok a napokban jelennek meg a Magyar Közlönyben - írták.

A pályázatokat az Európai Bizottság értékeli, a támogatói döntések 2015 nyarán születhetnek meg. A bizottság a nyertesekkel kötendő kétoldalú támogatási megállapodásokban rendelkezik a forráslehívás feltételeiről, részletszabályairól. A második CEF közlekedési pályázati kör 2016. első negyedévében, a harmadik pedig 2016. negyedik negyedévében várható.

A közlemény idézi Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkárt, aki elmondta: Magyarország határozott célja, hogy a három pályázati fordulóban maradéktalanul lekösse a nemzeti boríték közel 400 milliárd forintos keretét. A szaktárca a fennmaradó források elnyeréséért a várhatóan 2017-ben induló versenyre is részletesen kidolgozott fejlesztési tervekkel készül. Magyarország idén márciusban a számára elkülönített keret több mint harmadára nyújtott be pályázatot, az első 17 projekt közül 11 kedvezményezettje az NFM - tette hozzá.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!