A szövetség szerdai közleménye szerint a hazai biztosító társaságokhoz befolyt díjbevétel 53,4 százaléka, 432,7 milliárd forint az élet-, 46,6 százaléka, 377,5 milliárd forint pedig a nem életbiztosítási üzletágakból származik. Ez utóbbi 2,3 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest.
A közlemény idézi Molnos Dánielt, a MABISZ főtitkárát, aki elmondta: bár a díjbevételek évek óta tartó csökkenésének megtorpanása pozitívumként értékelhető, a biztosítási piac tartós növekedésére ugyanakkor még kevés jel utal. A gazdasági növekedés beindulásával, az általános gazdasági környezet javulásával pozitív hatásokra számíthatunk - tette hozzá.
Az életbiztosítási szerződésekre befolyt 432,7 milliárd forint ugyan magasabb, mint az előző év azonos időszakában mért érték, az igazán reális képet nyújtó korrigált díjbevétel azonban csaknem 1,5 százalékkal csökkent. Mindez arra enged következtetni, hogy az egyszeri díjas szerződésekből származó bevételek átmeneti jelleggel növekedni tudnak, ám a tartós, rendszeres díjas biztosítások bevételei elmaradnak a kívánatostól. A csökkenés üteme mérséklődött, összességében azonban így is közel 30 milliárd forinttal marad el a 2008-as, válság előtti díjszinttől - közölték.
Reményre adhat okot a nyugdíjbiztosítások megjelenése, amelyek hatására változhat az egyszeri befizetések túlsúlyát okozó tendencia, és újra megindulhat a lakosság körében a valóban hosszú távú, tartós, nyugdíjcélú előtakarékosság.
A MABISZ adatai szerint tovább folytatódott a díjbevételek csökkenése a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) és a casco üzletágakban: a kgfb szerződésekre 82 milliárd forint folyt be a biztosítókhoz. A casco-biztosítási bevételek 2013-ban 65,6 milliárd forintról 63 milliárdra csökkentek, ami 4 százalékos visszaesésnek felel meg. A szerződések darabszámában ugyanakkor minimális, 0,2 százalékos emelkedés mutatkozott, így 2013 végén 800 439 casco-szerződést kezeltek a biztosítók. A casco piac gyengélkedésének fő oka a szövetség szerint, hogy az új gépjármű-értékesítések felfutása továbbra is várat magára, a hazai gépjárműpark folyamatosan öregszik.
MTI