Lenka Lendacká, a Sky Toll szóvivője szerint április végén a rendszerbe összesen 166 328 gépkocsi volt bejelentkezve. A gépkocsik 62 százalékát külföldiek tették ki. "A külföldi szállítók többnyire az előfizetéses rendszert választják, mert az adott útvonalat évente több esetben használják. Ők teszik ki a külföldi gépkocsik 90 százalékát. A bejegyzett szlovák szállítók 65 százaléka választotta az előfizetéses rendszert" - közölte Lendacká.
Áprilisban a 12 tonnánál nehezebb gépkocsik 6,3 millió eurót, a 3,5 tonnánál nagyobbak 660 ezer eurót fizettek be a kasszába. Reklamáció áprilisban az utak 0,1 százalékával kapcsolatban érkezett, pontosított Lendacká. Az elektronikus útdíj rendszert Szlovákiában január elsején vezették be a 3,5 tonnánál nehezebb tehergépkocsikra. Az elektronikus útdíj rendszer összesen 2.400 kilométer autópályára, gyorsforgalmi útra és más, jelzett útra terjed ki. Ebből az első osztályú utak 1.461 kilométert tesznek ki.
A januári tiltakozások következtében a kormány úgy döntött, hogy csökkenti a gázolaj árát, amit a parlament később jóvá is hagyott. A parlament módosította az elektronikus útdíj megsértéséért kijáró szankciókat is. A fedélzeti műszer hibás bekapcsolása, vagy rossz adatok betáplálása miatt kiszabható majdnem 1700 eurós büntetést a helyszínen 120 euróra, közigazgatási eljárás esetén pedig 160 euróra csökkentették.
MTI/Menedzsment Fórum