Miskolc legnagyobb és legfontosabb beruházása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében valósul meg, a borsodi megyeszékhely a projektre csaknem 40 milliárd forintot fordít, túlnyomó részt uniós forrásból.
Most a "Zöld Nyíl - Miskolc városi villamosvasút fejlesztése" projekt "Pályafelújítás, vonalhosszabbítás és kapcsolódó infrastruktúra" elnevezésű szakasza valósulhat meg, nettó 14 milliárd 888 millió forintból. A nyertes Miskolci Zöld Nyíl 2009 konzorciumot a budapesti Colas-Alterra Zrt., az egri COLAS ÚT Zrt., a budapesti WIS Zrt. és a bajai PENTAVIA Kft. alkotja.
A tenderre egyébként három pályázat érkezett, a nyertes mellett az Avas Konzorcium és a Miskolc-Majláth 2009 Konzorcium adott be ajánlatot.
A projekt keretében 2011 végéig megújul 9,6 kilométer hosszúságban a villamospálya a Tiszai Pályaudvar és a diósgyőri végállomás között, innen pedig másfél kilométerrel meghosszabbítják a Felső-Majláth-ig. A munka a vágányokon, műszaki berendezéseken kívül érinti a megállóhelyeket, járdákat, díszburkolatot, gyalogátkelőhelyeket, járdaszigeteket azaz gyakorlatilag minden olyan közterületet, ahol a villamosforgalom halad.
A szerződés aláírásakor Káli Sándor (MSZP) Miskolc polgármestere azt mondta: bár az építkezés kényelmetlenségekkel jár, de 2012-től világszínvonalú lesz a villamosközlekedés a városban.
Édes Csaba a nyertes konzorcium vezetője azt hangoztatta, hogy a Colas-Alterrea Zrt, életében nagy jelentőségű a miskolci munka, mert ez az első ilyen nagy volumenű, fővároson kívüli villamos infrastruktúra projektjük. Ugyanakkor pusztán szakmailag nem jelent különleges kihívást, mert nagy tapasztalattal és gyakorlattal rendelkeznek ezen a téren, bár a miskolci munka azért különleges, mert a villamosvonal jószerivel az egész városon keresztül vezet.
A megújuló és meghosszabbodó pályán egyébként vadonatúj villamosok közlekednek majd, illetve felújítják, korszerűsítik a meglévő Tátra típusú szerelvényeket. A villamosbeszerzésről még nincs döntés.
MTI/Menedzsment Fórum