A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez (PSZÁF) fogyasztói beadvány érkezett, amelyben az ügyfél sérelmezte a K&H Bank Zrt. számára küldött táviratának tartalmát: „Tisztelt Ügyfelünk! Kérem, hogy személyi kölcsönének felmondásával kapcsolatban haladéktalanul keressen fel a 06-1-468-xxxx-es telefonszámon! Köszönettel: K&H”. Az ügyfél szerint a pénzügyi szervezet eljárásával megsértette személyiségi jogait, s a banktitokra vonatkozó rendelkezéseket is, hiszen a táviratot a postán több alkalmazott is elolvashatta.
A PSZÁF fogyasztóvédelmi eljárásában – az ügyfél álláspontjával megegyezően – megállapította: a K&H Bank eljárásával megsértette a banktitokra vonatkozó rendelkezéseket. A hitelintézeti törvény szerint többek között az ügyfél személyes adatai, üzleti kapcsolatai, s a pénzügyi szervezettel fennálló szerződésére vonatkozó adata banktitoknak minősül. Ezek kezelése során a banknak kellő gondossággal kell eljárnia, ugyanis a vonatkozó előírások speciális titoktartási követelményeket rögzítenek.
A szabályozás pontosan meghatározza azt a kört (például nyomozó hatóságok) és azokat az eseteket, amikor a banktitoknak minősülő adat vagy információ törvénysértés nélkül kiadható. A postai szolgáltató nem sorolható be a banktitok kezelésére jogosultak körébe, így vele szemben fennáll a banktitok megtartásának kötelezettsége, annak ellenére is, hogy a postai szolgáltató általános titoktartási kötelezettsége mellett jár el a táviratok kezelésekor. A PSZÁF megállapította: az ügyben telefonon adták fel a táviratot, amely során az azt felvevő postai munkatársnak a szöveg, címzés rögzítése során közvetlenül kiadták a banktitoknak számító adatot, noha a banki alkalmazott titoktartásra kötelezett volt.
A fogyasztóvédelmi eljárás során feltárt törvénysértések miatt a PSZÁF megtiltotta a jogsértő magatartás további folytatását s K&H Banknak és 800 ezer forint bírság megfizetésére is kötelezte.
mfor.hu