2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Megsértette a banktitokra és panaszkezelésre vonatkozó előírásokat a K&H Bank Zrt., amikor ügyfelének táviraton küldött felszólítást arról, hogy személyi kölcsönének felmondása ügyében telefonon keresse meg a hitelintézetet – állapította meg fogyasztóvédelmi eljárásában a PSZÁF. Az intézménnyel szemben a hatóság 800 ezer forint bírságot szabott ki és megtiltotta a jogsértő magatartás folytatását.

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez (PSZÁF) fogyasztói beadvány érkezett, amelyben az ügyfél sérelmezte a K&H Bank Zrt. számára küldött táviratának tartalmát: „Tisztelt Ügyfelünk! Kérem, hogy személyi kölcsönének felmondásával kapcsolatban haladéktalanul keressen fel a 06-1-468-xxxx-es telefonszámon! Köszönettel: K&H”. Az ügyfél szerint a pénzügyi szervezet eljárásával megsértette személyiségi jogait, s a banktitokra vonatkozó rendelkezéseket is, hiszen a táviratot a postán több alkalmazott is elolvashatta.

A PSZÁF fogyasztóvédelmi eljárásában – az ügyfél álláspontjával megegyezően – megállapította: a K&H Bank eljárásával megsértette a banktitokra vonatkozó rendelkezéseket. A hitelintézeti törvény szerint többek között az ügyfél személyes adatai, üzleti kapcsolatai, s a pénzügyi szervezettel fennálló szerződésére vonatkozó adata banktitoknak minősül. Ezek kezelése során a banknak kellő gondossággal kell eljárnia, ugyanis a vonatkozó előírások speciális titoktartási követelményeket rögzítenek.

A szabályozás pontosan meghatározza azt a kört (például nyomozó hatóságok) és azokat az eseteket, amikor a banktitoknak minősülő adat vagy információ törvénysértés nélkül kiadható. A postai szolgáltató nem sorolható be a banktitok kezelésére jogosultak körébe, így vele szemben fennáll a banktitok megtartásának kötelezettsége, annak ellenére is, hogy a postai szolgáltató általános titoktartási kötelezettsége mellett jár el a táviratok kezelésekor. A PSZÁF megállapította: az ügyben telefonon adták fel a táviratot, amely során az azt felvevő postai munkatársnak a szöveg, címzés rögzítése során közvetlenül kiadták a banktitoknak számító adatot, noha a banki alkalmazott titoktartásra kötelezett volt.

A fogyasztóvédelmi eljárás során feltárt törvénysértések miatt a PSZÁF megtiltotta a jogsértő magatartás további folytatását s K&H Banknak és 800 ezer forint bírság megfizetésére is kötelezte.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!