A Smer, a Robert Fico vezette legnagyobb kormánypárt a hangsúlyt a Pozsonyt Kassával és Besztercebányával összekötő autópálya megépítésére helyezi választási elképzeléseiben - olvasható az Új Szó című pozsonyi napilap csütörtöki számában, amelyben összeállítást közöl az útépítési választási ígéretekről. Fico azt ígéri, hogy 2014-ig további 250 kilométernyi autópályát és gyorsforgalmi utat építenek. A párt programjában általánosságban szól a halálos kimenetelű balesetek számának csökkentéséről. A Smer hatalmon maradása esetén nem kívánja emelni az autópálya matricák árát a 3,5 tonnánál könnyebb gépkocsik számára.
A Vladimir Meciar-féle HZDS arra tett ígéretet, hogy meggátolja az elektronikus útdíj bevezetését a 3,5 tonna alatti személyautóknak. A HZDS 2013-ig befejezné és korszerűsítené a Pozsonyt Kassával összekötő autópályát, és folytatná az országban a gyorsforgalmi és első osztályú utak megépítését. A legnagyobb ellenzéki párt, az SDKÚ szintén ellenzi, hogy az elektronikus útdíjba a személyautókat is bevonják. A párt az úthálózat bővítését elsősorban uniós alapokból és államkötvényekből finanszírozná, sőt a magán-nyugdíjpénztárak nyereségének egy részét is felhasználná. A Pozsonyt Kassával összekötő D1-es autópályán kívül az SDKÚ megkezdené az R4-es gyorsforgalmi út építését a lengyel határtól Eperjesen és Kassán át egészen Magyarország határáig.
A KDH, a kereszténydemokraták is átértékelnék az úthálózat bővítésének finanszírozását. A párt támogatja a nagyobb városok tömegközlekedésének fejlesztését, véleményük szerint ugyanis belátható időn belül a városokból ki kell szorítani a személyautó-forgalom jelentős részét. A Szabadság és Szolidaritás (SaS) befejezné 2014-ig a D1-es sztrádát Pozsony és Kassa között, és a pozsonyi körgyűrűt. Richard Sulík pártja növelné az üzemanyagok jövedéki adóját és az útdíjat. Az elektronikus útdíj rendszeréből szintén kihagyná a 3,5 tonnánál kisebb személyautókat. Az MKP prioritásként emlegeti az R7-es gyorsforgalmi út megépítését az ország déli régióin át. Fontosnak tartják a közlekedésbiztonság növelését elsősorban körgyűrűk megépítésével. Felgyorsítanák az úthálózat bővítését Magyarország irányába. A Híd nem zárkózik el a PPP-projektektől, viszont azt akarja, hogy ezekben nagyobb részesedése legyen az államnak. Helyi szinten az útépítést csak az önkormányzatok, az állam és a szóban forgó PPP-projektek összefogásával tudja elképzelni.
A Szlovák Nemzeti Párt (SNS) programjában nincs olyan rész, amely az úthálózattal foglalkozna. Az ígéretek teljesítésével kapcsolatban az Új Szó megjegyzi, hogy Robert Fico nem teljesítette azt, amit 2006-ban ígért, nem kötötte össze autópályával Pozsonyt Kassával. Azt is bírája a lap, hogy a magántőke bevonásával, PPP-konstrukcióban épülő autópályák jelenleg az eredetileg ígértnél háromszor drágábban épülnek.
MTI/Menedzsment Fórum