5p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kereskedelmi csatornák hétvégi szuperprodukciói továbbra is verhetetlenek, azonban a hétköznapi műsorsávban új királyt koronáztak. Így alakultak a nézettségi adatok a 38. héten.

A szerelmet kereső gazdák csillaga hivatalosan is leáldozott az RTL műsorkínálatában, és a csatorna esti műsorsávján már a ’Nyerő páros’ celebvetélkedő osztozik a továbbra is stabilan teljesítő Keresztanyuval. Azt, hogy a csatornának mennyire bejött a vetélkedő, jól mutatja, hogy a kereskedelmi szempontból legfontosabb 18-49-es korosztály körében a műsor legerősebb, hétfői nyitónapja 26,4 százalékos közönségarányt produkált – ennél jobb teljesítményt csak egyetlen hétköznapi adás tudott hozni, de erről majd később.

A hatodik évadját nyitó szériára sokan vártak, a Sebestyén Balázs-Kabát Péter műsorvezető duó vezette műsor legfrissebb érkezője egyébként egy volt Való Világ-szereplő – azaz „saját nevelés” – az azóta Young G néven futó, egykori VV Béci és felesége, Norina volt. Az erős kezdés ellenére a műsornak így is becsúszott egy gyenge nap: pénteken csak 14,8 százalékos közönségarányt tudott felmutatni a ’Nyerő páros’. Az RTL estéinek másik állandó szereplője a Molnár Piroskát felvonultató Keresztanyu, amely továbbra is tudja tartani a 17 százalék körüli közönségarányt részenként – a héten kiugróan jó nézettségű adása nem volt a sorozatnak.

Még mindig érdeklik a nézőket a marakodó séfek

Továbbra is lendületesen halad a TV2 valamivel több mint két órás, így hosszát tekintve nehezebben emészthető gasztrovetélkedője, a ’Séfek séfe’. A műsor heti adása a 37. heti eredményét megdöntve 21,5 százalékos közönségarányt jegyzett a korcsoportban, és egy gyengébben teljesító adást tekintve végig tudta hozni a 17 százalék feletti eredményt, ezzel összességében szinte minden nap javítva a csatorna nézettségi arányán. Mindezek mellett érdemes megjegyezni, hogy a széria neve jól forog a bulvársajtóban is; szerelmi szál, hagyma miatti sírás, és a kék csapat állítólagos rosszindulata miatt is odakapcsolhattak a héten a nézők a megjelent cikkek szerint.

A magyar válogatott ellopta a show-t

Jellemzően a hétköznapi legnézettebb adás valamelyik kereskedelmi csatorna műsorát illeti meg, azonban a 38. héten ez egy kicsit máshogy történt, ugyanis szeptember 23-án a magyar labdarúgó válogatott Szalai Ádám 17. percben lőtt góljával legyőzte Németországot az UEFA Nemzetek Ligájában. A magyar bravúrra rengeteg néző volt kíváncsi: a meccs 28,8 százalékos közönségarányt hozott a 18-49-es korcsoportban a közvetítő M4 Sportnak, a teljes lakosságot tekintve pedig közel 800 ezren szurkoltak a tévék előtt. Mindez egyébként jó magyarázat arra is, hogy mi történhetett pénteki ’Nyerő páros’ kiugróan gyenge nézettségével, sokan inkább focit néztek.

Szoboszlai Dominik és a német Lorey Sané a labdarúgó Nemzetek Ligája A divíziója 3 csoportjában, a Németország-Magyarország mérkőzésen a lipcsei Red Bull Arenában 2022. szeptember 23-án. Fotó: MTI/Illyés Tibor
Szoboszlai Dominik és a német Lorey Sané a labdarúgó Nemzetek Ligája A divíziója 3 csoportjában, a Németország-Magyarország mérkőzésen a lipcsei Red Bull Arenában 2022. szeptember 23-án. Fotó: MTI/Illyés Tibor

Szorul a hurok hétvégén

A két hétvégi szuperprodukció továbbra is külön kategóriában versenyez, mint a csatornák más műsorai – a heti harcukban továbbra sem lehet egyértelmű győztest hirdetni, azonban a különbség egyre inkább csökken. Ami a 18-49 éves korcsoporton belüli fölényt illeti, ezen a téren az X-Faktor tovább növelte brutális fölényét, egészen kiemelkedő, 43 százalékos közönségarányt felvonultatva, pedig a széria még mindig csak a válogatóknál tart. Persze, csámcsognivalóból most sem volt hiány – a műsorból csipegetők örülhettek színpadról leszédülő versenyzőnek, szerelmi vallomásnak, valamint egy igen egyedi Chewbacca-imitátornak is.

A ’Sztárban sztár leszek!’ is erősödni tudott a 38. hétre, ami a közönségarányt illeti, a TV2 csúcsprodukciója 35,2 százalékkal zárt a 18-49-es korcsoportban. A csatorna azonban a 4 éven felülieket magába foglaló, teljes népességet jelző csoportban lehet igazán elégedett, hiszen itt több mint 1,233 millió embert sikerült leültetni a képernyők elé, szemben az X-Faktor által elért 1,129 milliós eredménnyel – azaz ha a teljes lakosságot nézzük, ezt a számháborút a TV2 nyerte ismételten. A szintén bulvárkedvencnek számító ’Sztárban sztár leszek!’ esetében maga a zsűri is komoly nézettségi faktor, Tóth Gabi és Majka vitáival hangos a bulvársajtó szinte minden egyes adás után.

Hogy alakult a 38. hét?

Ha röviden akarjuk összefoglalni: a jól bevált még mindig működik. A ’Nyerő páros’ érkezése jelentősen megdobta az RTL számait hétközben, az pedig, hogy a vetélkedő még úgy is jól teljesít, hogy nincsenek igazán kiugróan nagy sztárok benne, mindenképpen fontos üzenet lehet a riválisnak is. Vajon mindezt szem előtt tartva mikor érkezik a ’Párharc’ néven emlegetett TV2-s sztárpár műsor, amelyet már elvileg le is forgattak?

Az elmúlt hetekben a TV2 a 18-49-es korcsoportban is sokat hozott az RTL-en a közönségarány tekintetében, a 38. héten ez a különbség azonban újra nőtt – ez a ’Nyerő páros’ mellett az X-Faktor érdeme is. Végül azért nem szabad elfeledkezni arról, hogy a hétről-hétre jól teljesítő ’Sztárban sztár leszek!’ befejezte válogatós adásait, az 1,2 millió nézőt megmozgató műsort pedig az élőshow-k esetében feltehetőleg még kevésbé lehet majd leírni, mint eddig.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!