1p

Megugrottak a repülőutas kárbejelentések.

A Bank360 szerint annyira gyakorivá váltak a repülőjáratok sok órás késései, hogy már a biztosítók is tapasztalják az ilyen típusú kárbejelentések megugrását. Az Allianznál is több lett az ilyen eset, a Generali csoporthoz tartozó Európai Utazási Biztosítónál (EUB) 25 százalékos esetszám-emelkedést mértek. A Genertelnél is van növekedés, az Unionnál pedig arra számítanak, hogy az elmúlt napok eseményei miatt 1-2 hét múlva fognak tetőzni az ilyen jellegű kártérítési igények.

A biztosítók többsége hangsúlyozza, hogy a légijáratok törlése, késése esetén a légitársaság köteles kártérítést fizetni. A kártalanítás összegének kifizetése viszont nem automatikus, hanem az utasnak külön igényt kell ehhez benyújtania a légitársasághoz. Ha a légitársaság azt állítja, hogy rajta kívül álló ok – például a repülőtér hibája – miatt történt az esemény, és ezért nem köteles kártérítést fizetni, akkor az utas szorult helyzetbe kerül, ugyanis nagyon nehezen tud hozzájutni azokhoz az adatokhoz, amelyekkel ezt meg tudná cáfolni – mondta Lengyel Márk, az EUB vezérigazgatója.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!