TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST, TÁMOGASSON MINKET!
Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	
	


	
	

Programjaival magyarázta az államtitkár azt, hogy miért nem tud szeptember 15-ig eleget tenni a mátészalkai civiliek meghívásának. A találkozás azonban összejöhet. 

Ahogy arról mi is beszámoltunk, évek óta egyre súlyosbodó problémát jelent már a Debrecen-Mátészalka vasútvonal állapota. A helyzet mára annyira kritikus lett, hogy szakemberek ismerték el: menetrendet is nagyon nehéz kialakítani rá, így a teljes felújítás halaszthatatlanná vált.

Ezt csak megerősíti az is, hogy van olyan szakasz a vonalon, ahogy egy csigajelmezbe öltözött férfi is képes volt lefutni a vonatot. A figyelemfelkeltő akció után egy videóüzenetben hívták meg a civilek Mátészalkára Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkárt. A csoportnak ezzel kapcsolatban két kérése volt:
1) Szeptember 15-ig várják az államtitkárt.
2) Vonattal érkezzen, hogy személyesen is megtapasztalhassa a közlekedési viszonyokat.

Az államtitkár azonban abban a formában, ahogy a meghívás szólt, nem tud eleget tenni a kérésnek, programjai nem teszik lehetővé, hogy szeptember 15. előtt ellátogasson Mátészalkára. Ez azonban nem jelent teljes elzárkózást, Mosóczi hozzátette ugyanis:

"Szeptember második felében vagy októberben, térségi programjaihoz kapcsolódva szívesen találkozok Önökkel, a közlekedési kérdéseik megvitatása végett."

A civileknek így egyelőre kicsit még várniuk kell a találkozóra, ahol 55 millió forintos megtakarítási javaslatot fognak az államtitkárral megismertetni. A csoport tagjai azt szeretnék elérni, hogy ezt az éves szinten megspórolt összeget forgassák vissza a Mátészalka környéki kötöttpályás közlekedésbe. Például újítsák fel a vasúti kocsik kárpitjait, tegyék komfortosabbá az illemhelyiségeket, vagy sűrítsék a vonatjáratokat. 

A csoportnak emellett több érvet is felsorakoztat a felújítás szüksége mellett:

  • A vonal mentén élők munkaerőpiaci mobilitása növekedhetne, ha alkalmas lenne a vasútvonal a 80 km/h-s sebességre.
  • A debreceni BMW-gyár elkészült járműveit is el kell szállítani a kereskedőkhöz, ami vasúton oldható meg a leghatékonyabban.
  • Mátészalka és környéke jelentős teherforgalmat is bonyolít, hiszen a megtermelt szemes terményeket Mátészalka és Nyírbátor környékéről szállítják belföldre és külföldre. A vasúti pálya állapota miatti magas menetindő többletköltséget okoz a fuvarozóknak.
  • A szabolcsi emberek számára könnyebben elérhető lenne a Debreceni Klinika és a hajdúsági megyeszékhelyen tanuló fiatalok életminőségében is pozitív változásokat eredményezne. Lehetőségük lenne úgy ingázni az otthonuk és az egyetem között, mint a Budapest elővárosában élőknek. 

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.

Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon végéig, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: az Erste Bank személyi kölcsöne 32 418 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. A Cetelemnél 32 738 forint, a K&H-nál pedig 33 912 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.