3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Programjaival magyarázta az államtitkár azt, hogy miért nem tud szeptember 15-ig eleget tenni a mátészalkai civiliek meghívásának. A találkozás azonban összejöhet. 

Ahogy arról mi is beszámoltunk, évek óta egyre súlyosbodó problémát jelent már a Debrecen-Mátészalka vasútvonal állapota. A helyzet mára annyira kritikus lett, hogy szakemberek ismerték el: menetrendet is nagyon nehéz kialakítani rá, így a teljes felújítás halaszthatatlanná vált.

Ezt csak megerősíti az is, hogy van olyan szakasz a vonalon, ahogy egy csigajelmezbe öltözött férfi is képes volt lefutni a vonatot. A figyelemfelkeltő akció után egy videóüzenetben hívták meg a civilek Mátészalkára Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkárt. A csoportnak ezzel kapcsolatban két kérése volt:
1) Szeptember 15-ig várják az államtitkárt.
2) Vonattal érkezzen, hogy személyesen is megtapasztalhassa a közlekedési viszonyokat.

Az államtitkár azonban abban a formában, ahogy a meghívás szólt, nem tud eleget tenni a kérésnek, programjai nem teszik lehetővé, hogy szeptember 15. előtt ellátogasson Mátészalkára. Ez azonban nem jelent teljes elzárkózást, Mosóczi hozzátette ugyanis:

"Szeptember második felében vagy októberben, térségi programjaihoz kapcsolódva szívesen találkozok Önökkel, a közlekedési kérdéseik megvitatása végett."

A civileknek így egyelőre kicsit még várniuk kell a találkozóra, ahol 55 millió forintos megtakarítási javaslatot fognak az államtitkárral megismertetni. A csoport tagjai azt szeretnék elérni, hogy ezt az éves szinten megspórolt összeget forgassák vissza a Mátészalka környéki kötöttpályás közlekedésbe. Például újítsák fel a vasúti kocsik kárpitjait, tegyék komfortosabbá az illemhelyiségeket, vagy sűrítsék a vonatjáratokat. 

A csoportnak emellett több érvet is felsorakoztat a felújítás szüksége mellett:

  • A vonal mentén élők munkaerőpiaci mobilitása növekedhetne, ha alkalmas lenne a vasútvonal a 80 km/h-s sebességre.
  • A debreceni BMW-gyár elkészült járműveit is el kell szállítani a kereskedőkhöz, ami vasúton oldható meg a leghatékonyabban.
  • Mátészalka és környéke jelentős teherforgalmat is bonyolít, hiszen a megtermelt szemes terményeket Mátészalka és Nyírbátor környékéről szállítják belföldre és külföldre. A vasúti pálya állapota miatti magas menetindő többletköltséget okoz a fuvarozóknak.
  • A szabolcsi emberek számára könnyebben elérhető lenne a Debreceni Klinika és a hajdúsági megyeszékhelyen tanuló fiatalok életminőségében is pozitív változásokat eredményezne. Lehetőségük lenne úgy ingázni az otthonuk és az egyetem között, mint a Budapest elővárosában élőknek. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!