4p

Július 1-jétől, a moratórium végétől csak visszaváltható csomagolásban forgalmazhatóak az italtermékek. A rendszer bevezetése óta a visszaváltások száma elérte a 10 milliót.

Elérte a 10 milliót a visszaváltások száma a napokban a MOHU REpont visszaváltási rendszerében – közölte a vállalat szombaton az MTI-vel. A közleményben emlékeztettek, hogy július 1-jétől csak visszaváltható csomagolásban forgalmazhatják termékeiket az italgyártók, ezért egyre több ilyen palackot, üveget és dobozt találni a boltok polcain.

Ennek megfelelően a visszaváltások száma nagyon megnőtt: az utóbbi napokban a félmilliót is meghaladta a visszaváltás naponta, és mostanra több mint 10 millió visszaváltás történt országszerte, ráadásul ez a szám folyamatosan, egyre nagyobb arányban nő – jelezték.

Közölték azt is, hogy január óta lehet találkozni a MOHU REpont automatákkal; minden 400 négyzetméternél nagyobb üzlethelyiségben kötelező, hogy legyen ilyen automata, és minden 200 négyzetméternél nagyobb üzletben ajánlott.

Jelenleg 3000 ponton lehet visszaváltani az automatákban és 1000 kis üzlethelyiség csatlakozott a kézi visszaváltási rendszerhez.

Mint írták, a gyártók egy féléves türelmi időt kaptak, július 1-jétől csak visszaváltható italcsomagolásban hozhatják forgalomba a termékeiket, így is még hónapokig megtalálhatóak lesznek a nem visszaváltható palackok, dobozok, üvegek a boltokban, de már egyre több, 50 forintos logóval ellátott itallal találkozhatnak a vásárlók. A szabály nagyon egyszerű: az az egyutas palack, doboz vagy üveg visszaváltható, amelyen megtalálható az 50 forintos logó, és amiért kifizettük az 50 forintos visszaváltási díjat. A boltoknak is jelezniük kell, hogy melyik a visszaváltható, és melyik a nem visszaváltható csomagolás – tájékoztatott a MOHU.

Ezt a jelzést kell keresni
Ezt a jelzést kell keresni
Fotó: MoHu

A közlemény szerint a visszaváltást segíti a REpont applikáció, amely be tudja azonosítani, hogy adott palack visszaváltható-e vagy sem, illetve egy térképes keresőn megmutatja, hol van a legközelebbi visszaváltási lehetőség.

A REpont applikáció legfontosabb, és Európában egyedülálló újdonságának azt nevezték, hogy azon keresztül a vásárlók azonnal a saját bankszámlájukra utalhatják a visszaváltási díjat.

Eddig mintegy 200 ezren töltötték le az alkalmazást és a visszaváltások egyre nagyobb részében használják azt a vásárlók, de természetesen applikáció nélkül is vissza lehet váltani a palackokat – emelték ki.

Az automatákon háromféle lehetőség közül választhatja ki a vásárló, hogy milyen formában kapja vissza az 50 forintos díjat: a boltban levásárolható utalvány, saját bankszámlára utalás, jótékonysági célra adományozás. A palackokat, dobozokat, üvegeket ép állapotban és üresen kell behelyezni az automatákba, nem kell azokat kimosni.

Azok a kisebb boltok, ahol nem fér el ilyen automata, csatlakozhatnak a kézi visszaváltási rendszerhez, ebben az esetben a boltos veszi vissza a palackot, és az üzletben lehet levásárolni a visszaváltási díjat. Eddig mintegy 1000 kis üzlethelyiség regisztrált erre a lehetőségre, de várhatóan ez a szám is nőni fog, hiszen a boltok kezelési díjat és eszközöket kapnak a MOHU-tól a rendszer működtetéséhez, illetve a vásárlók számára is vonzerőt jelenthet a visszaváltás – közölték.

A cég szerint a nemzetközi tapasztalatok alapján az emberek hamar megszokják a rendszert, a balti államokban például három év alatt sikerült elérni a 90 százalékos visszaváltást.

A cél az, hogy eltűnjenek a patakpartokról és az erdőkből a petpalackhalmok, alumíniumdoboz-szemetek, és az italcsomagolásokat minél nagyobb arányban hasznosítsák újra – áll a közleményben.

(MTI)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!