3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Hiába a múlt heti Kormányinfó, ahol még Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója is megjelent, egyre sokasodnak a benzinellátással kapcsolatos problémák.

Egyes buszok egyáltalán nem tudnak tankolni, mert a nagynyomású kút pisztolya túl vastag, ám jelenleg csak onnan vehetnének fel üzemanyagot. Mások tankolnának, de túl kevés a 200 literes limit, vagy túl drága a gázolaj, amiért már piaci árat kell fizetni. A szállítmányozókat hideg zuhanyként érte a kamionstop, a megrendelők máris a kötbérért kopogtatnak - írja az rtl.hu, mekkora gondok vannak az utakon.

Háborognak. Fotó: Depositphotos
Háborognak. Fotó: Depositphotos

A múlt hét csütörtöki Kormányinfó után szinte azonnal életbe lépő intézkedések értelmében csökkentették a gázolaj jövedéki adóját és utasították a rendőrséget, hogy járjanak el azokkal szemben, akik „rémhíreket” terjesztenek az ország üzemanyag-ellátottságával kapcsolatban, és azokkal szemben is, akik nem megfelelő eszközbe tankolnak. 

A benzinkutakat és a járművezetőket, fuvarozókat érintő legfontosabb változtatás értelmében pedig a 7,5 tonna feletti járművek és a 3,5 tonna feletti, külföldi rendszámú autók csak a nagynyomású kútoszlopoknál tankolhatnak, piaci áron. A mezőgazdasági erőgépekkel kivételt tettek, ezek továbbra is a rögzített áron juthatnak üzemanyaghoz. 

Ezen a szokatlan kormányinfón jelentették be azt is, hogy négynapos kamionstopot rendelnek el. 

Ahogyan sejthető volt, az időközben az érdekvédelmi szervezetek nyomására a vasárnap és hétfő éjszakai időablakkal kétnaposra csökkentett kamionstop és a piaci áron kínált gázolaj is komoly fejtörést okoz a közúti fuvarozóknak, akik szorult helyzetükben Orbán Viktorhoz fordultak segítségért - írja a portál.

A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) közös levélben kérték a miniszterelnököt, Gulyás Gergely kancelláriaminisztert és Palkovics Lászlót, az Innovációs és Technológiai Minisztérium vezetőjét, hogy a magyar családok és vállalkozások védelmét haladéktalanul terjesszék ki a mintegy 130 ezer munkavállalót foglalkoztató közúti személy- és áruszállító vállalkozásokra is, és a magyar adószámmal rendelkező közúti fuvarozó vállalkozások kerüljenek vissza a hatósági áras tankolás védőernyője alá május 15-ig, vagy ameddig az intézkedést a kormány fenntartja.

Az egyelőre válasz nélkül maradt levélben arra is kitérnek, hogy amennyiben a díjemelést nem tudják azonnal érvényesíteni a szolgáltatási díjaikban a vállalkozások,

úgy a literenkénti több mint 200 forintos költségnövekedést a vállalkozások nem tudják kigazdálkodni, így prognosztizálható a tömeges csőd.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!