3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Hiába a múlt heti Kormányinfó, ahol még Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója is megjelent, egyre sokasodnak a benzinellátással kapcsolatos problémák.

Egyes buszok egyáltalán nem tudnak tankolni, mert a nagynyomású kút pisztolya túl vastag, ám jelenleg csak onnan vehetnének fel üzemanyagot. Mások tankolnának, de túl kevés a 200 literes limit, vagy túl drága a gázolaj, amiért már piaci árat kell fizetni. A szállítmányozókat hideg zuhanyként érte a kamionstop, a megrendelők máris a kötbérért kopogtatnak - írja az rtl.hu, mekkora gondok vannak az utakon.

Háborognak. Fotó: Depositphotos
Háborognak. Fotó: Depositphotos

A múlt hét csütörtöki Kormányinfó után szinte azonnal életbe lépő intézkedések értelmében csökkentették a gázolaj jövedéki adóját és utasították a rendőrséget, hogy járjanak el azokkal szemben, akik „rémhíreket” terjesztenek az ország üzemanyag-ellátottságával kapcsolatban, és azokkal szemben is, akik nem megfelelő eszközbe tankolnak. 

A benzinkutakat és a járművezetőket, fuvarozókat érintő legfontosabb változtatás értelmében pedig a 7,5 tonna feletti járművek és a 3,5 tonna feletti, külföldi rendszámú autók csak a nagynyomású kútoszlopoknál tankolhatnak, piaci áron. A mezőgazdasági erőgépekkel kivételt tettek, ezek továbbra is a rögzített áron juthatnak üzemanyaghoz. 

Ezen a szokatlan kormányinfón jelentették be azt is, hogy négynapos kamionstopot rendelnek el. 

Ahogyan sejthető volt, az időközben az érdekvédelmi szervezetek nyomására a vasárnap és hétfő éjszakai időablakkal kétnaposra csökkentett kamionstop és a piaci áron kínált gázolaj is komoly fejtörést okoz a közúti fuvarozóknak, akik szorult helyzetükben Orbán Viktorhoz fordultak segítségért - írja a portál.

A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) közös levélben kérték a miniszterelnököt, Gulyás Gergely kancelláriaminisztert és Palkovics Lászlót, az Innovációs és Technológiai Minisztérium vezetőjét, hogy a magyar családok és vállalkozások védelmét haladéktalanul terjesszék ki a mintegy 130 ezer munkavállalót foglalkoztató közúti személy- és áruszállító vállalkozásokra is, és a magyar adószámmal rendelkező közúti fuvarozó vállalkozások kerüljenek vissza a hatósági áras tankolás védőernyője alá május 15-ig, vagy ameddig az intézkedést a kormány fenntartja.

Az egyelőre válasz nélkül maradt levélben arra is kitérnek, hogy amennyiben a díjemelést nem tudják azonnal érvényesíteni a szolgáltatási díjaikban a vállalkozások,

úgy a literenkénti több mint 200 forintos költségnövekedést a vállalkozások nem tudják kigazdálkodni, így prognosztizálható a tömeges csőd.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!