2019. június 18. 12:16

A kincstárat jelölik ki a TAJ szám kezelésére egy törvényjavaslatban.

A jövő évi költségvetést megalapozó törvényjavaslat alapján a jövőben az egészségbiztosítási adatainkat a halálunk után 30 évig fogja tárolni az adatkezelő.

Sokáig őriznék a személyes adatainkat Sokáig őriznék a személyes adatainkat

A javaslat más jogszabályok mellett módosítja a társadalombiztosítás ellátásaira és a magánnyugdíjra jogosultakról, valamint e szolgáltatások fedezetéről szóló 1997-es törvényt, új bekezdéseket illesztve abba. Ezek értelmében a TAJ szám (vagyis a társadalombiztosítási azonosító jel, amely alapján minden személyt be lehet azonosítani az ellátórendszerben) adatkezelőjének a kincstár központi szervét jelölik ki, tovább bővítve az államkincstár feladatait (korábban a nyugdíjakkal kapcsolatos ügyek is ide kerültek).

Ami azt jelenti, hogy a kincstár fogja nyilvántartani mindazon adatainkat, amelyek a TAJ-szám megképzéséhez, kezeléséhez szükségesek. Így például

  • a TAJ számot
  • a nevünket
  • születési időnket
  • állampolgárságunkat
  • nemünket
  • családi állapotunkat
  • címadatainkat
  • de része a nyilvántartott adatnak a külföldön történt letelepedés időpontja
  • valamint természetesen az elhalálozás időpontja és helye.

A javaslat úgy rendelkezik, hogy a TAJ nyilvántartásban szereplő személyes adatokat a kincstár központi szerve az érintett személy elhunytát követő 30 évig kezeli. Ugyanezek a feltételek vonatkoznak az Egészségbiztosítási Alap kezelésére kijelölt egészségbiztosítási szervre is: egy külön paragrafusban rendelkeznek arról, hogy az egészségbiztosítási nyilvántartásban szereplő személyes adatok az érintett természetes személy  elhunytát követő 30 évig nem törölhetők.

A TAJ számmal kapcsolatos hatályos információk szerint - melyeket a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő közöl a honlapján - 5, illetve 15 éves nyilvántartási kötelezettséget írnak jelenleg elő a szervek számára, attól függően, hogy milyen adatról van szó. A természetes személyeket a halálukat követően az erre vonatkozó tény közhiteles nyilvántartásba történő bejegyzését követő 5 éven belül törölni kell az úgynevezett összerendelési nyilvántartásból. Ez a különböző, velünk összefüggésben készül azonosító kódok és jelek összerendelését jelenti, amellyel a hivatalok számára könnyebben nyomon követhetők a rólunk szóló információk. 

 

 

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.