3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Megsérült az augusztus 20-i légi parádé idején a Külgazdasági és Külügyminisztérium szállítógépe.

Az egyik hajtóműben olyan súlyos károsodást találtak a vasárnapi repülés után, hogy a gép egy időre hangárba került - tudta meg a 24.hu.

A széles törzsű Airbus A330-200F a parádé programja szerint a honvédség vadászgépes és helikopteres bemutatóját követően egy WizzAir utasszállító társaságában repült át kis magasságban a Parlament előtti Duna-szakaszon.

Ilyen az Airbus A330-200F típusa. Fotó: flickr
Ilyen az Airbus A330-200F típusa. Fotó: flickr

A 17 milliárd forintért vásárolt állami gép a repülési adatok szerint vasárnap reggel szállt fel Ferihegyről. Dabas környékén tett néhány időkitöltő kört, majd a főváros felé vette az irányt. Miután kétszer is áthúzott a Lánchíd és a Margit híd fölött, kevesebb mint egy órányi repülés után visszatért Ferihegyre.

A szállítógépet üzemeltető WizzAir a lap kérdésére elismerte, hogy a gép az augusztus 20-i repülés alkalmával madárral ütközött, de a cég azt állítja, a motor sérülése nem ennek az eredménye.

Az Airbus A330-as repülőgép madárral ütközött, az ütközés azonban nem veszélyeztette a repülőgép biztonságos működését

– írta a WizzAir.

Azt is közölték, hogy a landolást követően elvégezték a kötelező teljes körű átvizsgálást, és a szakemberek ekkor találtak sérüléseket a hajtóműben. A repülőgép azóta is javítás alatt áll. A WizzAir szerint a sérülés további elemzése a hajtóművet gyártó Rolls-Royce szakembereinek bevonásával történik.

A lap emlékeztet arra, hogy az A330-as szállítógépet a koronavírus-járvány idején, 2020-ban vásárolta meg a Szijjártó Péter vezette KKM a Qatar Airwaystől. A tulajdonosi jogokat később a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség kapta meg, a közös üzemeltetésről pedig a Wizz Airrel kötöttek megállapodást.

A gépről kezdetben olyan hírek jelentek meg, hogy nem lehet gazdaságos a működtetése, a Külügyminisztérium szerint azonban a 2022 végéig a nyereség 1,6 milliárd volt.

A gépet az elmúlt időszakban maximális kihasználtsággal üzemeltették. A repülő fontos eszköz a kínai-magyar légi útvonalon: augusztusban például tízszer tették meg vele az utat Budapest és Kína valamelyik nagyvárosa között. Az Airbus a légi parádé előtt, szombaton kora este mintegy 9 ezer kilométert repülve egy rövid kazahsztáni megállóval Hangcsuból tért vissza a Liszt Ferenc Repülőtérre.

A gép javítása komoly összegbe kerül majd, de a kínai árufogalom kiesése is jelentős érvágás lesz majd a tulajdonosoknak, a tervek szerint a menetrend szerinti üzemelés a jövő héten állhat vissza.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!