3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nincs pénz, nincs fejlesztés, de még karbantartás sem - Szegedre például 13 perccel tarthat tovább az utazás.

Állami cégtől szokatlanul őszinte adatokat tett közzé a MÁV arról, hogy milyen változásokat kell bevezetni a következő (2023-2024-es) menetrendei évre a sínpályák állapotnak romlása miatt. A Vitézy Dávid Facebook-oldalán is megosztott ábra szerint

"Szeged felé 13, Nyíregyháza felé 5, Miskolc felé 7 perccel lassulnának az InterCityk és persze minden más vonat is".

Azonban ez még nem is a legnagyobb probléma Vitézy szerint.

" Ez azonban azt is jelentené, hogy nem csak ennyit lassulnának a vonatok, hanem a teljes kelet-magyarországi ütemes menetrend összeomlana, a csatlakozási rendszereivel együtt (például a kör-IC nem érne körbe megfelelő menetidőkkel ahhoz, hogy Miskolcon, Debrecenben és Nyíregyházán is kijöjjenek a mai csatlakozásai), tehát ha ez tényleg megtörténik, szinte teljes Kelet-Magyarországon az utasszám visszaesése és az utazási idő növekedése lényegesen nagyobb lesz annál, mint amit önmagában egy 5-13 perc késés okozna. Évtizedek óta sokan dolgozunk az országos ütemes vasúti menetrend létrejöttén, amely mára az utasok széles köre előtt bizonyított. Nem lehet és nem szabad belőle visszalépni"

- írja Vitézy Dávid.

Az adatokat az iho.hu közlekedési portál is kielemezte, ők szintén a szegedi, a miskoklci és a szolnoki vonalat emelték ki, de összegzésük szerint a következő további vonalszakaszokon kell majd megnövekedett menetidőre számítani:

  • Komárom és Székesfehérvár (5-ös vonal),
  • Pápa és Celldömölk (10-es),
  • Murakeresztúr és Gyékényes (30-as),
  • Börgönd és Pusztaszabolcs (44-es),
  • Pécs és Villány (65-ös),
  • Diósjenő és Drégelypalánk (75-ös),
  • Hatvan és Pásztó (81-es),
  • Hatvan és Szolnok (82-es),
  • Eger és Szilvásvárad (87-es),
  • Nyékládháza és Tiszaújváros (89-es),
  • Forró-Encs és Hidasnémeti (90-es),
  • Sajóecseg és Tornanádaska (94-es),
  • Szerencs és Abaújszántó (98-as),
  • Kisköre és Kisújszállás (102-es),
  • Tiszafüred és Karcag (103-as),
  • Záhony és Mátészalka (111-es),
  • Nyíregyháza és Nyírbátor (113-as),
  • Fehérgyarmat és Zajta (113-as),
  • Kocsord alsó és Csenger (114-es),
  • Gyula és Kötegyán (128-as),
  • Hetényegyháza és Kecskemét (142-es),
  • valamint Kiskunfélegyháza és Szentes (147-es) között.

Mindkét forrás kiemeli, hogy a pályaállapotok romlása az uniós milliárdokból felújított fővonalon, a Budapestet Szolnokkal, Debrecennel és Nyíregyházával összekötő 100-as vonalon is jelentős, miközben a cél az lett volna, hogy idővel a felújított fővonalakon 160 kilométeres óránkénti sebességre lehessen gyorsítani a szerelvényeket.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!