3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nincs pénz, nincs fejlesztés, de még karbantartás sem - Szegedre például 13 perccel tarthat tovább az utazás.

Állami cégtől szokatlanul őszinte adatokat tett közzé a MÁV arról, hogy milyen változásokat kell bevezetni a következő (2023-2024-es) menetrendei évre a sínpályák állapotnak romlása miatt. A Vitézy Dávid Facebook-oldalán is megosztott ábra szerint

"Szeged felé 13, Nyíregyháza felé 5, Miskolc felé 7 perccel lassulnának az InterCityk és persze minden más vonat is".

Azonban ez még nem is a legnagyobb probléma Vitézy szerint.

" Ez azonban azt is jelentené, hogy nem csak ennyit lassulnának a vonatok, hanem a teljes kelet-magyarországi ütemes menetrend összeomlana, a csatlakozási rendszereivel együtt (például a kör-IC nem érne körbe megfelelő menetidőkkel ahhoz, hogy Miskolcon, Debrecenben és Nyíregyházán is kijöjjenek a mai csatlakozásai), tehát ha ez tényleg megtörténik, szinte teljes Kelet-Magyarországon az utasszám visszaesése és az utazási idő növekedése lényegesen nagyobb lesz annál, mint amit önmagában egy 5-13 perc késés okozna. Évtizedek óta sokan dolgozunk az országos ütemes vasúti menetrend létrejöttén, amely mára az utasok széles köre előtt bizonyított. Nem lehet és nem szabad belőle visszalépni"

- írja Vitézy Dávid.

Az adatokat az iho.hu közlekedési portál is kielemezte, ők szintén a szegedi, a miskoklci és a szolnoki vonalat emelték ki, de összegzésük szerint a következő további vonalszakaszokon kell majd megnövekedett menetidőre számítani:

  • Komárom és Székesfehérvár (5-ös vonal),
  • Pápa és Celldömölk (10-es),
  • Murakeresztúr és Gyékényes (30-as),
  • Börgönd és Pusztaszabolcs (44-es),
  • Pécs és Villány (65-ös),
  • Diósjenő és Drégelypalánk (75-ös),
  • Hatvan és Pásztó (81-es),
  • Hatvan és Szolnok (82-es),
  • Eger és Szilvásvárad (87-es),
  • Nyékládháza és Tiszaújváros (89-es),
  • Forró-Encs és Hidasnémeti (90-es),
  • Sajóecseg és Tornanádaska (94-es),
  • Szerencs és Abaújszántó (98-as),
  • Kisköre és Kisújszállás (102-es),
  • Tiszafüred és Karcag (103-as),
  • Záhony és Mátészalka (111-es),
  • Nyíregyháza és Nyírbátor (113-as),
  • Fehérgyarmat és Zajta (113-as),
  • Kocsord alsó és Csenger (114-es),
  • Gyula és Kötegyán (128-as),
  • Hetényegyháza és Kecskemét (142-es),
  • valamint Kiskunfélegyháza és Szentes (147-es) között.

Mindkét forrás kiemeli, hogy a pályaállapotok romlása az uniós milliárdokból felújított fővonalon, a Budapestet Szolnokkal, Debrecennel és Nyíregyházával összekötő 100-as vonalon is jelentős, miközben a cél az lett volna, hogy idővel a felújított fővonalakon 160 kilométeres óránkénti sebességre lehessen gyorsítani a szerelvényeket.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!