Állami cégtől szokatlanul őszinte adatokat tett közzé a MÁV arról, hogy milyen változásokat kell bevezetni a következő (2023-2024-es) menetrendei évre a sínpályák állapotnak romlása miatt. A Vitézy Dávid Facebook-oldalán is megosztott ábra szerint
"Szeged felé 13, Nyíregyháza felé 5, Miskolc felé 7 perccel lassulnának az InterCityk és persze minden más vonat is".
Azonban ez még nem is a legnagyobb probléma Vitézy szerint.
" Ez azonban azt is jelentené, hogy nem csak ennyit lassulnának a vonatok, hanem a teljes kelet-magyarországi ütemes menetrend összeomlana, a csatlakozási rendszereivel együtt (például a kör-IC nem érne körbe megfelelő menetidőkkel ahhoz, hogy Miskolcon, Debrecenben és Nyíregyházán is kijöjjenek a mai csatlakozásai), tehát ha ez tényleg megtörténik, szinte teljes Kelet-Magyarországon az utasszám visszaesése és az utazási idő növekedése lényegesen nagyobb lesz annál, mint amit önmagában egy 5-13 perc késés okozna. Évtizedek óta sokan dolgozunk az országos ütemes vasúti menetrend létrejöttén, amely mára az utasok széles köre előtt bizonyított. Nem lehet és nem szabad belőle visszalépni"
- írja Vitézy Dávid.
Az adatokat az iho.hu közlekedési portál is kielemezte, ők szintén a szegedi, a miskoklci és a szolnoki vonalat emelték ki, de összegzésük szerint a következő további vonalszakaszokon kell majd megnövekedett menetidőre számítani:
- Komárom és Székesfehérvár (5-ös vonal),
- Pápa és Celldömölk (10-es),
- Murakeresztúr és Gyékényes (30-as),
- Börgönd és Pusztaszabolcs (44-es),
- Pécs és Villány (65-ös),
- Diósjenő és Drégelypalánk (75-ös),
- Hatvan és Pásztó (81-es),
- Hatvan és Szolnok (82-es),
- Eger és Szilvásvárad (87-es),
- Nyékládháza és Tiszaújváros (89-es),
- Forró-Encs és Hidasnémeti (90-es),
- Sajóecseg és Tornanádaska (94-es),
- Szerencs és Abaújszántó (98-as),
- Kisköre és Kisújszállás (102-es),
- Tiszafüred és Karcag (103-as),
- Záhony és Mátészalka (111-es),
- Nyíregyháza és Nyírbátor (113-as),
- Fehérgyarmat és Zajta (113-as),
- Kocsord alsó és Csenger (114-es),
- Gyula és Kötegyán (128-as),
- Hetényegyháza és Kecskemét (142-es),
- valamint Kiskunfélegyháza és Szentes (147-es) között.
Mindkét forrás kiemeli, hogy a pályaállapotok romlása az uniós milliárdokból felújított fővonalon, a Budapestet Szolnokkal, Debrecennel és Nyíregyházával összekötő 100-as vonalon is jelentős, miközben a cél az lett volna, hogy idővel a felújított fővonalakon 160 kilométeres óránkénti sebességre lehessen gyorsítani a szerelvényeket.