3p

Összeomlik a magyar egészségügy?
Mennyi pénz hiányzik a rendszerből?
Mitől lesznek rövidebb várólisták?
Csak a magánegészségügyre számíthatunk?
Online Klasszis Klub élőben Rékassy Balázzsal

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a szakértőtől!

2024. szeptember 18. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A válasznak nem fognak örülni a partiarcok.

Magyarország azon európai államok közé tartozik, ahol zéró tolerancia van az ittas autóvezetéssel szemben. Ide sorolható még Románia, Szlovákia és Csehország. De vajon így is marad ez? - tette fel a kérdés a belügyminiszternek egy parlamenti képviselő még október végén, amire a napokban megérkezett Pintér Sándor válasza.

Pintér Sándor belügyminiszter (Fotó: MTI)
Pintér Sándor belügyminiszter (Fotó: MTI)

Keresztes László Lóránt LMP-s képviselő azok után fordult a tárcavezetőhöz, hogy Nagy István agrárminiszter nemrégiben egy borászrendezvényen bemondta, hogy társadalmi vitát indítana a járművezetőkre vonatkozó zéró tolerancia esetleges lazításáról. Akkor a Kormányzati Tájékoztatási Központ sebtiben kiadott egy közleményt, mely szerint a kabinet nem tervezi a szabályozás módosítását.

Most Pintér Sándoron volt a sor, hogy kifejtse a kormány álláspontját ebben a kérdésben.

A szakmai szervezetek minden évben javasolják a jelenlegi szabályozás szigorának enyhítését, de az - tekintettel az emberek véleményére - nem támogatott - közölte a tárcavezető.

Hozzátette: Magyarország kormánya nemzeti érdeknek tekinti a közlekedési balesetek számának csökkentését, e célt és az európai uniós ajánlásokat figyelembe véve fogalmazza meg közlekedéspolitikáját.

A belügyminiszter szerint a rendőrség kiemelt figyelmet fordít az ittas járművezetés elleni hatékony fellépésre, melynek eredményeként az elmúlt években érzékelhetően csökkent az ittas járművezetők által okozott balesetek aránya.

A Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján 2016-ról 2017-re valóban érdemben csökkent az ittasan okozott balesetek száma, azóta azonban nagyjából stagnál ez a szám.

A részletes adatokból pedig az derül ki, hogy a legtöbb ilyen balesetet a személygékpocsik vezetői okozták tavaly (786 alkalommal), őket a kerékpárosok követték (307), segédmotoros kerékpárral 146 balesetet okoztak, míg motorkerékpárral 47-et. A statisztikából nem derül ki, hogy a még megmaradó balesetszámot kikre lehet visszavezetni, feltételezhetően a tehergépjármű-vezetőkre.

Keresztes László Lóránt a kérdésében - mint említettük - hivatkozik más országok gyakorlatára. Csehországot is említi, de ott augusztusban enyhítettek a szabályokon - számolt be az inforádió akkor. Hatályban maradt a zéró tolerancia, de nem kapnak büntetést azok az autóvezetők, akiknek az alkoholszintje nem haladja meg a 0,24 ezreléket az ottani rendőrség belső rendelete alapján. Szakértők azzal magyarázzák a megértőbb hozzáállást, hogy lyen szint nem csak alkohol, hanem gyümölcs, kompót elfogyasztása után is előállhat.

A Járműipar.hu cikkében pedig arról tájékozódhatnak, hogy hol húzták meg a tolerancia szintjét az egyes országokban. Nem meglepő, hogy a latin országok megengedőbben állnak hozzá az alkoholfogyasztáshoz.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!