2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Ez a teljes foglalkoztotti létszámnak átlagosan a 2,5 százalékát jelenti. 

A MÁV-csoport a 2017., 2018. és 2019. évben is több mint 38 ezer munkavállalót foglalkoztatott, illetve foglalkoztat. A létszámhiány átlagosan mintegy 2,5 százalék - válaszolta Fónagy János, államtitkár az MSZP-s Bangóné Borbély Ildikó írásban feltett kérdésére, mely a MÁV-csoport létszámadataira, illetve a létszámhiány mértékére irányult. 

Az államtitkár által közölt adatokból könnyen levezethető, hogy a MÁV-csoport átlagosan nagyjából 970 dolgozót bármikor tudna alkalmazni - igaz, ezek javarészt fizikai munkakörökben keletkező állások lennének. Fónagy János szerint ugyanis a létszámhiány elsősorban a felsővezeték szerelői, elegyrendezői és forgalmi szolgálattevői munkakörökben jelentkezik.

Fotó: MÁV
Fotó: MÁV

A létszámhiányt a MÁV több megoldással igyekszik enyhíteni: toborzással, képzésekkel, valamint pályakezdő diplomás programot is működtetnek a megfelelő szakemberek felvételére. A váltókezelő, járműszerelő és forgalmi szolgálattevői munkakörök esetében főként képzések révén igyekeznek feltölteni az üres álláshelyeket. 

Az állásokat bérfelzárkóztatási program bevezetésével is igyekeztek vonzóbbá tenni, illetve ez egyben segítette a meglévő dolgozók megtartását is. 2017-ben három évre szóló bérmegállapodást kötött a társaság, ami átlagosan 30 százalékos bérfejlesztésről szólt. Ez egyébként azt jelenti, hogy lehetnek olyan dolgozók, akik béremelkedése nem éri el a 30 százalékot, akadnak viszont olyanok is, akik akár 50-60 százalékkal is többet keresnek. Fónagy szerint azt a bértömeget, amit a munkaadói terhek csökkentése révén megspóroltak, 2019 augusztusában a közszolgáltatásban dolgozó kollégák bérrendezésére fordították. Így például az elegyrendezői munkakörökben foglalkoztatottak évközi bérfejlesztése elérhette a 10 százalékot is. 

Ami a MÁV-nál elérhető béreket illeti, további fejlesztésre lenne szükség. Zlati Róbert, a Vasutasok Szakszervezetének alelnöke szerint a MÁV-nál elérhető béreket tovább kellene fejleszteni. A pótlékokkal együtt például egy jegykezelő most bruttó 270 ezret keres, amihez hozzájön a jegyeladások és büntetések után jutalék. Zlati szerint fontos lenne, hogy az alkalmazottak legalább nettó 270-300 ezer forintot kereshessenek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!