4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Több mint bruttó 210 milliárd forintos online forgalommal tavaly is az eMAG-Extreme Digital volt a Magyarországon működő legnagyobb forgalmú online kereskedő, az élelmiszerek és háztartási cikkek online piacának legnagyobb szereplője a Tesco, a 100 százalékban magyar tulajdonú e-kereskedelmi cégek közül pedig az Euronics került az első helyre.

Ezt a GKID e-kereskedelmi kutatócég (korábbi nevén GKI Digital) csütörtökön az MTI-vel. A GKID 2015 óta készít nyilvános rangsorokat a magyar piacon működő legnagyobb online kereskedőkről.

Közleményük szerint az online piac koncentráltabbá vált 2021-ben. A magyar piacon működő, helyi operációval is rendelkező 15 legnagyobb e-kereskedő együttes forgalma meghaladta a bruttó 520 milliárd forintot, ami a teljes online kiskereskedelmi piac 43 százaléka, 2 százalékponttal több az előző évinél.

A tavalyi online forgalmi adatok alapján piacvezető eMAG-Extreme Digital súlyát jelzi, hogy saját piactere, az eMAG Marketplace önmagában is a negyedik legnagyobb forgalmú szereplő lenne a listán, ha különálló vállalkozásként rangsorolnák - jelezte a GKID.

A toplista második helyére története során először, egy helyet javítva a cseh Alza került, a harmadik helyen a Media Markt online áruháza végzett. Az összesített listán a negyedik a Tesco. Ismét az ötödik helyre került a Telekom, a vállalat egyben az ország legnagyobb online mobil és tablet értékesítője is.

A 15-ös mezőny legnagyobb fejlődése a Kifli.hu-hoz köthető, a cseh online élelmiszeráruház az előző listán még a 12. helyen szerepelt, de a 2021-es adatokon alapuló rangsorban már a hatodik helyre ugrott fel.

Az összesített mezőny legnagyobb, 100 százalékban magyar tulajdonosi hátterű cége az Euronics, amely a hetedik helyet érte el.

Csak az élelmiszerek és háztartási cikkek online piacát nézve a legnagyobb forgalmú szereplő ismét a Tesco, a második helyre másodszorra is a Kifli.hu került, míg a harmadik hely 2021-ben is az Auchan online áruházáé lett.

A legnagyobb forgalmú szereplő ismét a Tesco. (Illusztráció)
A legnagyobb forgalmú szereplő ismét a Tesco. (Illusztráció)

Ezen a listán a negyedik a Rossmann, majd a Spar, a dm, a GRoby és a foodpanda következik, ez utóbbinál a készétel-kiszállítás forgalmát nem vették figyelembe.

Ennek a termékkategóriának internetes értékesítési forgalma 53,7 százalékkal nőtt Magyarországon tavaly, ezzel ez lett a leggyorsabban bővülő szektor az online kiskereskedelmen belül, és a negyedik legnagyobb online területté is vált a bruttó 118 milliárd forintos forgalmával.

A GKID adatbázisában több mint 35 ezer magyar webáruház szerepel, de közülük bruttó 5 milliárdos online kiskereskedelmi forgalommal alig több mint tíz cég rendelkezik.

A 100 százalékban magyar cégek listáját az Euronics műszaki áruház vezeti, a második helyre az egyik legrégebbi magyar webáruház, az Aqua került, a harmadik a számítástechnikára specializálódott, 2004-ben indult iPon.

Ezt követi a Libri-Bookline, az ország legnagyobb könyvkereskedője, a Praktiker barkácsáruházlánc, a Szállás.hu alapítóinak legújabb vállalkozásaként 2017-ben indult pepita.hu, a fotó-videó szegmensben jelentős, de műszaki cikkeket is forgalmazó 220Volt és az ország egyik legnagyobb játékkereskedője, a JátékNet.

A GKID közleményében kitért arra is: a vásárlók preferenciái között számos olyan online kereskedői márka van kiemelt helyen, amely a fogyasztók szemszögéből nézve magyarnak tűnik, akár magyarul is jól csengő márkanév mögül értékesít, miközben a gyakorlatban sokszor se magyar operációja, se magyar céges entitása nincs, csak egy logisztikai partner útján képviselteti magát a magyar piacon. Ez leginkább a ruházat, divat, szépség szegmens kereskedői körében érhető tetten, és talán ez az e-kereskedelmi terület a leginkább kitett a külföldi kereskedők térhódításának.

Ezúttal is összegyűjtötték a legnagyobb spontán márkaismertséggel rendelkező webáruházakat.

Az ismertségi rangsor első két helyezettje megegyezik a toplista első két helyezettjével (eMAG, Alza.hu), a harmadik helyre azonban egy teljes egészében külföldi webáruház, a kínai Aliexpress került.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!