"A kormány tagjai előszeretettel vádolnak mindket szélsőségességgel, a jogszabályok megkerülésével, de a Kúria most igazságot szolgáltatott: nem hogy nem megyünk szembe a jogszabályokkal, épp ellenkezőleg, mi vagyunk azok, akik időhúzás helyett mindent megtesznek azért, hogy törvényes keretek között élhessünk alaptörvénybe foglalt alapjogainkkal - írja PDSZ közösségi oldalán arra az örömhírre reagálva, hogy tegnap a Kúra jogszerűnek ítélte meg a január 31-i kétórás figyelmeztető sztrájkjukat.
Hozzáteszik: az még fontosabb, hogy ez a végzés is megerősíti őket abban, hogy tovább kell menniük a jogi eljárások útján (is), még akkor is ha sokszor tűnhet úgy, a sztrájktárgyalásoknak semmi értelme, és a szakszervezetek “töketlenek” csak asszisztálnak a kormány időhúzásához.
"Amit csinálunk, az nem töketlenkedés, hanem hosszú játszma. Amit egészen Strassbourgig játszunk, ha kell" - jelentik ki.
A pedagógusok komoly győzelmet könyvelhetek el a minőségi magyar oktatásért és a sztrájkköveteléseikben megfogalmazott céljaikért folytatott harcukban. Tegnap kapták meg a Kúria levelét, melyben így fogalmaznak:
"A tervezett sztrájk nem sérti a Sztrájktv. 3. § (3) bekezdésében foglaltakat, és a meghirdetett sztrájkkövetelések jogszerűek, azonban a viszontkérelem elutasítása helyett – tévesen jogszerűség megállapítására irányuló kérelem hiányában – megállapította a 2022. január 31. napjára meghirdetett kétórás figyelmeztető sztrájk jogszerűségét, és a kérelmezők kérelmének megfelelően megállapította ezen sztrájk vonatkozásában a még elégséges szolgáltatás mértékét és feltételeit."
A PDSZ adatai szerint július 1-jén már 171 pedagógus jelezte munkaviszonya megszüntetését szeptemberre, ha nem változik semmi. Egy nappal előtte, június 30-án pedig 26 év után felmondott a Pilisborosjenői Német Nemzetiségi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola igazgatóhelyettese a régóta húzódó tarthatatlan oktatási állapotok miatt. Indoklásában többek között ezt írja:
"Tiltakozom, mert a közoktatás jelenlegi koncepcióját (már ha létezik egyáltalán ilyen) nem széleskörű szakmai egyeztetések, hanem álegyeztetések, pedagógusokkal szembeni előítéletek és elavult pedagógiai szemlélet határozzák meg!
Tiltakozom, mert az iskolák és pedagógusok minden szakmai önállóságát elvették, önálló gondolatok nélküli végrehajtókká degradálták őket!
Tiltakozom, mert a döntéshozók a közoktatás ügyét nem szakpolitikai, hanem rendészeti feladatnak tekintik!"