4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nagyon jó üzlet lett médiafigyelést, kutatást végezni a kormány számára, ebből a megbízott cégek és a kormánymédia kedvenc politikai elemzői is busásan profitálnak.

Sokadszorra is bebizonyosodott, hogy nagyon megéri a kormánynak dolgozni: a Fidesz-közeli Nézőpont Csoport Zrt. ugyanis 2019-ben 1,2 milliárd forint rekord árbevétellel zárt, amiből 539 millió forint profit jött össze - derül ki a cég beszámolójából. Ezt a félmilliárd forintot pedig a tulajdonos nem is hagyta veszni, hanem a társaság likviditásának függvényében, osztalék formájában ki is vette a cégből.

A tulajdonos pedig Győri Tibor, Orbán Viktor miniszterelnök régi bizalmasa, akiről 2012-ben azt írta az akkor még a Telekom-csoporthoz tartozó Origo, hogy ha Győri telefonál oda valahová, az olyan erővel bír, mintha maga Orbán lenne a vonal túlvégén. Egy ideig a Lokál című kormányközeli bulvárlapot kiadó Modern Media Group (MMG) társtulajdonosa volt, Habony Árpád nem hivatalos miniszterelnöki tanácsadó mellett, de a Miniszterelnökségen 2012-től jogi ügyekért felelős államtitkár is volt. A Nézőpont Csoport igazgatóságában pedig Győri Tibor két fia is felbukkant: Győri Attila és Győri András is igazgatósági tag lett idén júniusban.

A Nézőpont csupa kedvező hírt szokott közölni a kormánnyal kapcsolatban. Legutóbbi kutatásukban például arra jutottak, hogy hatmillióan támogatják a kormányt a határzár fenntartásában és a szigorú határvédelem tekintetében, valamint, hogy az emberek túlnyomó többsége a vírushelyzet kezelésében is elégedett a kormánnyal, a júliusi eredményekből pedig szerintük egyértelműen kiolvasható: Orbán Viktor miniszterelnök és kabinetje a kormánypártokkal együtt a járványkezelés nyertese.

Magukat így mutatják be:

Szándékunk szerint nem egyszerűen egy hagyományos agytröszt (think tank) vagyunk, hanem adattröszt (fact tank). Ennek jegyében közvélemény-kutatási trendkutatásokat és ad-hoc vizsgálatokat, média- és hírszemlézést, valamint politikai, kommunikációs és statisztikai elemzéseket készítünk

Az oldalukon azt írják, hogy jogi értelemben a Nézőpont Intézet Alapítványból és a Kutatópont Kft.-ből állnak. Az intézet egyik elemzője például Georg Spöttle, aki tavaly az önkormányzati választásokon a Fidesz egyik jelöltje volt Szentesen, de nem szerzett mandátumot.

A Kutatópont Kft. tulajdonosa idén február óta már nem a Nézőpont Csoport, hanem Mráz Ágoston Sámuel, aki amúgy a Nézőpont Intézet igazgatója, és politikai elemzőként gyakori vendég a kormánnyal jó kapcsolatokat ápoló csatornákon. Ennek a cégnek nem volt kimagasló éve 2019-ben: a 668 millió forintos árbevételnél az elmúlt években volt már több is, kevesebb is, a 3,2 millió forintos profit viszont nagyon kevés, hiszen általában 100 millió forint szokott lenni. Ettől függetlenül osztalék formájában kivették a cégből.

A Nézőpont Csoport a tulajdonosa viszont a Médianéző Kft.-nek: itt szintén átlagosnak mondható az 1,5 milliárd forintos árbevétel 2019-ből, a 26 millió forintos profit viszont itt is nagyon kevés, hiszen 200 millió forint szokott ez lenni. A bevétel nagy része a kormánytól származik, hiszen a 24.hu írta meg, hogy a cég 1,3 milliárd forint plusz áfáért (bruttó 1,7 milliárd forintért) végzett tavaly sajtófigyelést és kutatást a kormánynak.

Jó a kilátás

Szintén garantált a jövője az Observer Budapest Médiafigyelő Kft.-nek is: az ország legnagyobb médiafigyelő cége 2018-ban került a Nézőpont Csoport berkein belülre. Lapunk is írt róla, hogy 2020 és 2022 között, 36 hónapon át médiaszemlézést, médiakutatást és médiaelemzést végez az Orbán-kormány számára nettó 5 milliárd forintért. Ez még természtetesen nem látszik a 2019-es számokon: a 775 millió forintos árbevétel 21,4 millió forint profithoz volt elég.

Nagyon megéri elemezni, erre jó példa például a Mráz Ágoston Sámuel tulajdonában lévő Kilátópont Elemző és Médiafigyelő Kft. eredménye is: 2019-ben 54,8 millió forint bevétele volt a cégnek, amiből 51,8 millió forint nyereség lett. Ennél jobb hír, hogy a korábbi szabad eredménytartalék terhére a politológus 94 millió forint osztalékot vett ki a cégből.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!