2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Egyesült Államok elnöke az idei évben komoly kereskedelmi háborúba kezdett, amelynek célja, hogy külföldi konkurenseket szorítson ki a hazai piacról.

Donald Trump korábban már felvetette, hogy az amerikainál versenyképesebb, ezért az utóbbi időben a piaci részesedését növelő európai gyártókat vámokkal kellene kiszorítani. Július végén azonban a kérdés lekerült a napirendről, ekkor ugyanis az elnök sokkal barátibb hangot ütött meg Jean-Claude Junckerrel tartott találkozója után. Trump azt mondta, hogy új szakasz kezdődik Washington és az Európai Unió kapcsolatában.

Az elmúlt egy hónapban alapvetően Kína ellen élesítette a kereskedelmi háborús fegyvereket az USA, most azonban az EU felé is fenyegetéssel fordult. Donald Trump ugyanis kedden azt mondta, hogy az Egyesült Államok 25 százalékos vámot vet ki az Európai Unióból érkező autókra.

A nyilatkozatot néhány órával azután tette, hogy a The Wall Street Journal beszámolt volna Wilbur Ross kereskedelmi miniszter kijelentéséről, mely szerint elhalasztják az augusztusra tervezett autókat érintő tarifák közzétételét.

Egy nyugat-virginiai kampányeseményen Trump viszont azt mondta, "25 százalékos adót fogunk kivetni minden olyan autóra, amely az Európai Unióba érkezik az Egyesült Államokba"!

Nem sokkal korábban Ross azzal indokolta a vámtarifák közzétételének elhalasztását, hogy tárgyalások folynak az USA és Kanada, Mexikó és az EU között. Ross azt is elmondta, hogy hosszabb időt vesz igénybe a döntés, mivel szeretnék megvizsgálni az autógyártók azon állításait, mely szerint a vámok emelése az ellátási láncok mellett a fogyasztók számára is árnövekedéssel járna.

Napirenden van egyébként egy másik autóipari kérdés is az USA-ban, ez pedig az amerikai alkatrész-minimum. Az Egyesült Államok ugyanis azt szeretné, hogy a Mexikóból importált autók vámmentességéhez szükséges felhasznált amerikai alkatrészek arányát megnöveljék a jelenlegi 62,5 százalékról 75 százalékra. Ez Északon a hagyományos amerikai gyártók fellegvárában támogatást élvez, a déli államokban termelő vállalatok - amelyek viszont döntően külföldiek - tiltakozásukat fejezték ki.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!