4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Még mindig nincs meg a Kék Bolygó Alapítvány gigarendezvényének, a Planetnek a gazdája, pedig ősszel kerülne rá sor. Hiába volt meg a közbeszerzés nyertese, azóta érvénytelennek minősítették az ajánlatot, s még mindig nem találták meg az „igazit”.

Áder János, ex-köztársasági elnök alapítványa mégsem ítélte oda a szerződést egyelőre egy pályázó cégnek sem – derül ki a legfrissebb közbeszerzési értesítőből. Pedig áprilisban már nyertest hirdettek, ám most most ezt mégis visszavonták.

Az ajánlattevők a következők voltak:

  • Akció Reklámügynökség Kft., Index.hu Informatikai Zrt., Femina Média Kft. és Dialogue Creatives Kft. (közös ajánlattevők)
  • MediaTraffic Innovation Kft.

Vajon ki  lesz a médiakampány felelős végül Áder János alapítványának rendezvényén, a Planet-en idén? Fotó: MTI
Vajon ki lesz a médiakampány felelős végül Áder János alapítványának rendezvényén, a Planet-en idén? Fotó: MTI

A Kék Bolygó Alapítvány 2023. február 15-én kapott nagyjából 1,6 milliárd forintot a 2023 őszi rendezvényre. 600 milló forintot a médiakapmányra, a szervezésre pedig több mint 1 milliárdot. Mint írták: ”Tekintettel a rendezvény komplexitására, nagyon fontos a mihamarabbi marketing kommunikációs feladatok megkezdése, mert a túl későn induló kampány veszélyezteti a rendezvény látogatottságát”.

Nos, úgy tűnik, vészesen fogy az idő, és a kommunikációs feladatok nyertese még mindig sehol. Pedig a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány 2023-ban ismét megrendezné az általuk nagy sikerűnek ítélt fenntarthatósági szakmai rendezvényét, a Planetet.

A 2023. évi nemzetközi rendezvény fókuszában az élelmiszerrel kapcsolatos fenntarthatósági kihívások állnak majd (élelmiszerhiány, termőföld, élelmiszertermelési innováció stb.), ezért az alapítvány kifejezetten olyan médiaügynökséget keres a feladatra, amelynek van gyakorlata a fenntarthatósági kommunikációban, de az élelmiszerszakmai tartalmak szakszerű és kreatív megjelenítésére is képes. Ezek olyan feltételek, amelyeknek nem túl sok cég tud megfelelni.

A Szabad Európa áprilisban azt írta, hogy mind a kommunikációra, mind a szervezésre kiírt közbeszerzésre megtalálták a pályázókat, most viszont a legfrissebb értesítőből az látszódik, hogy a kommunikációs pályázatnál újabb fordulat állt be az ügyben.

Hiába van szó gyorsított eljárásról az idő szűke miatt, végül érvénytelenség miatt mégsem fogadott el egy ajánlatot sem a Kék Bolygó a teljes médiakampányra.

A május 11-i indoklás szerint a következő történt: a Kék Bolygó Alapítvány nyertesnek először kihirdette a MediaTraffic Innovation Kft-t. Erre reagálva az Akció Reklámügynökség Kft. és közös ajánlattevő társai vitarendezési kérelmet nyújtottak be. A Kék Bolygó ezután pontosítást kért a MediaTraffic-től, amely a megadott határidőig meg is adta a hiányzó válaszokat. Ám Áder Jánosék nem ítélték kielégítőnek az információkat, így végül a nyertesnek kikiáltott MediaTraffic Innovation Kft. ajánlatát érvénytelennek minősítették.

Ezzel egyidejűleg a többi pályázó ajánlatát nyertesnek nyilvánították, ám ezek után a MediaTraffic nyújtott be vitarendezési kérelmet.

Végül a Kék Bolygó arra jutott, hogy a többi pályázó ajánlatát is érvénytelennek nyilvánítja.

Miután mindkét ajánlat érvénytelennek bizonyult, a közbeszerzés eredménytelenné vált. Itt tart most Áder János alapítványa, a Kék Bolygó őszi rendezvénye – azaz egyelőre se híre, se hamva annak a cégnek, amely a szinte megugorhatatlan követelményeknek eleget tud tenni. Ezek után kérdés - és sokan lesznek kíváncsiak arra, főleg ilyen közbeszerzési akkord után -, hogy végül melyik cég lesz a befutó, azaz mégis meg tud majd felelni a kritériumoknak.

A sikertelenül pályázók

A MediaTraffic Innovation a piacon szinte ismeretlen cég, amely az utóbbi években négy-ötmilliós profitot termelt négyszázmilliós árbevétel mellett.

A pályázaton induló Akció Reklámügynökség (mely három más céggel gyütt indult), Borókai Flóra (Borókai Gábornak, az első Orbán-kormány szóvivőjének, a Hír TV alapítójának lánya) cége, amely az elmúlt években több megbízást is kapott az Áder-féle alapítványtól, de dolgoztak a Matolcsy György vezette jegybanknak is.

A szervezésre megtalálták a befutót

Ami a rendezvény lebonyolítását illeti, ott végül egy 1,15 milliárd forintos ajánlat nyert, amelyet az Unger Zsolt Grafikai Szolgáltató adott be. Unger referenciája sem független a Kék Bolygó Alapítványtól: ő volt a Planet Budapest 2021 kreatív vezetője, aki bemutatta a kiállítást a sajtónak. Az ő alvállalkozója a Krakout Film, amely egy animációs stúdió, és a neves piaci ügyfelek mellett (Mastercard, Paramount) olyan állami megrendelői is voltak, mint a közmédia, a Szerencsejáték Zrt. vagy a Szépművészeti Múzeum.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!