4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Még mindig nincs meg a Kék Bolygó Alapítvány gigarendezvényének, a Planetnek a gazdája, pedig ősszel kerülne rá sor. Hiába volt meg a közbeszerzés nyertese, azóta érvénytelennek minősítették az ajánlatot, s még mindig nem találták meg az „igazit”.

Áder János, ex-köztársasági elnök alapítványa mégsem ítélte oda a szerződést egyelőre egy pályázó cégnek sem – derül ki a legfrissebb közbeszerzési értesítőből. Pedig áprilisban már nyertest hirdettek, ám most most ezt mégis visszavonták.

Az ajánlattevők a következők voltak:

  • Akció Reklámügynökség Kft., Index.hu Informatikai Zrt., Femina Média Kft. és Dialogue Creatives Kft. (közös ajánlattevők)
  • MediaTraffic Innovation Kft.

Vajon ki  lesz a médiakampány felelős végül Áder János alapítványának rendezvényén, a Planet-en idén? Fotó: MTI
Vajon ki lesz a médiakampány felelős végül Áder János alapítványának rendezvényén, a Planet-en idén? Fotó: MTI

A Kék Bolygó Alapítvány 2023. február 15-én kapott nagyjából 1,6 milliárd forintot a 2023 őszi rendezvényre. 600 milló forintot a médiakapmányra, a szervezésre pedig több mint 1 milliárdot. Mint írták: ”Tekintettel a rendezvény komplexitására, nagyon fontos a mihamarabbi marketing kommunikációs feladatok megkezdése, mert a túl későn induló kampány veszélyezteti a rendezvény látogatottságát”.

Nos, úgy tűnik, vészesen fogy az idő, és a kommunikációs feladatok nyertese még mindig sehol. Pedig a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány 2023-ban ismét megrendezné az általuk nagy sikerűnek ítélt fenntarthatósági szakmai rendezvényét, a Planetet.

A 2023. évi nemzetközi rendezvény fókuszában az élelmiszerrel kapcsolatos fenntarthatósági kihívások állnak majd (élelmiszerhiány, termőföld, élelmiszertermelési innováció stb.), ezért az alapítvány kifejezetten olyan médiaügynökséget keres a feladatra, amelynek van gyakorlata a fenntarthatósági kommunikációban, de az élelmiszerszakmai tartalmak szakszerű és kreatív megjelenítésére is képes. Ezek olyan feltételek, amelyeknek nem túl sok cég tud megfelelni.

A Szabad Európa áprilisban azt írta, hogy mind a kommunikációra, mind a szervezésre kiírt közbeszerzésre megtalálták a pályázókat, most viszont a legfrissebb értesítőből az látszódik, hogy a kommunikációs pályázatnál újabb fordulat állt be az ügyben.

Hiába van szó gyorsított eljárásról az idő szűke miatt, végül érvénytelenség miatt mégsem fogadott el egy ajánlatot sem a Kék Bolygó a teljes médiakampányra.

A május 11-i indoklás szerint a következő történt: a Kék Bolygó Alapítvány nyertesnek először kihirdette a MediaTraffic Innovation Kft-t. Erre reagálva az Akció Reklámügynökség Kft. és közös ajánlattevő társai vitarendezési kérelmet nyújtottak be. A Kék Bolygó ezután pontosítást kért a MediaTraffic-től, amely a megadott határidőig meg is adta a hiányzó válaszokat. Ám Áder Jánosék nem ítélték kielégítőnek az információkat, így végül a nyertesnek kikiáltott MediaTraffic Innovation Kft. ajánlatát érvénytelennek minősítették.

Ezzel egyidejűleg a többi pályázó ajánlatát nyertesnek nyilvánították, ám ezek után a MediaTraffic nyújtott be vitarendezési kérelmet.

Végül a Kék Bolygó arra jutott, hogy a többi pályázó ajánlatát is érvénytelennek nyilvánítja.

Miután mindkét ajánlat érvénytelennek bizonyult, a közbeszerzés eredménytelenné vált. Itt tart most Áder János alapítványa, a Kék Bolygó őszi rendezvénye – azaz egyelőre se híre, se hamva annak a cégnek, amely a szinte megugorhatatlan követelményeknek eleget tud tenni. Ezek után kérdés - és sokan lesznek kíváncsiak arra, főleg ilyen közbeszerzési akkord után -, hogy végül melyik cég lesz a befutó, azaz mégis meg tud majd felelni a kritériumoknak.

A sikertelenül pályázók

A MediaTraffic Innovation a piacon szinte ismeretlen cég, amely az utóbbi években négy-ötmilliós profitot termelt négyszázmilliós árbevétel mellett.

A pályázaton induló Akció Reklámügynökség (mely három más céggel gyütt indult), Borókai Flóra (Borókai Gábornak, az első Orbán-kormány szóvivőjének, a Hír TV alapítójának lánya) cége, amely az elmúlt években több megbízást is kapott az Áder-féle alapítványtól, de dolgoztak a Matolcsy György vezette jegybanknak is.

A szervezésre megtalálták a befutót

Ami a rendezvény lebonyolítását illeti, ott végül egy 1,15 milliárd forintos ajánlat nyert, amelyet az Unger Zsolt Grafikai Szolgáltató adott be. Unger referenciája sem független a Kék Bolygó Alapítványtól: ő volt a Planet Budapest 2021 kreatív vezetője, aki bemutatta a kiállítást a sajtónak. Az ő alvállalkozója a Krakout Film, amely egy animációs stúdió, és a neves piaci ügyfelek mellett (Mastercard, Paramount) olyan állami megrendelői is voltak, mint a közmédia, a Szerencsejáték Zrt. vagy a Szépművészeti Múzeum.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!