2p

Hasonlóan az autóiparban alkalmazott QS 9000 minőségmenedzsment szabványokhoz, a telekommunikációs cégek is elindultak egy az ISO 9000-es szabványcsaládra épülő a telekommunikációs iparág sajátosságait magába foglaló rendszer kialakítása felé.

Második kötet

A második kötet tartalmazza a telekommunikációs iparágakra jellemző termékkategóriákat, külön kitérve a telekommunikációs cégek működését alapvetően meghatározó szoftverekre és hardverekre. A TL 9000-es szabvány jelentős újítást hozott a minőségmenedzsment területén azzal, hogy a tanúsítással rendelkező cégeknek negyedévente, havi rendszerességgel a QUEST adminisztrációs központja felé adatokat kell szolgáltatnia a cég működésével kapcsolatban (természetesen a tanúsított cégeknek az adatok hitelességét a rendszeres külső auditok során bizonyítaniuk kell). A második kötet tartalmazza az általános, valamint a szoftver és a hardver specifikus mértékeket és mérési követelményeket, valamint a mért adatok egységes adatközlési-formátumát. A QUEST fórum az így begyűjtött információkat feldolgozza és honlapján közzé teszi. Ezáltal a fórum benchmarkingot lehetővé tevő adatszolgáltatást nyújt a tagjai számára.

A második kötetet is kiegészítették két függelékkel: A) Termék-kategória és mérték-alkalmazhatósági táblázatok, B) TL 9000 felhasználói megelégedettség mérése.

A TL 9000 előnyei

A rendszer erősségeit a következő pontokban lehet összefoglalni:

  • Egységes minőség és megbízhatósági értékelési szempontok érvényesítése

  • Adat vérkeringés (továbbfejlesztési dinamizmus)

  • Benchmarking

  • Business orientáltság

  • Visibility (adatok visszakereshetősége)

  • Minőségjobbító programok

  • Kiválósági verseny

  • A tanúsítás a minőséget számon kérhetővé teszi, ezáltal a nemzeti szabályozó testületek ellenőrző funkcióját is segítheti.
A TL 9000 hátrányai

A rendszernek, számtalan előnye mellett, jelenleg a következő hiányosságai vannak:

  • Amerikai túlsúly: a QUEST Fórum tagjainak jelentős része amerikai cég, illetve a rendszer erősen a Telcordia (Bellcore) szabványokra épül.

  • Gyártó orientált szemlélet

  • Szolgáltatások értelmezése szűk, például hiányoznak a tartalomszolgáltatói, illetve a műsorszórással és a kábel TV-kel foglalkozó tevékenységek

  • A vevői elégedettség értékelése még nem kidolgozott

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!