Az egyik legjelentősebb országos német autós szervezet, az ADAC felmérésében azt vette figyelembe, hány esetben hibásodtak meg komolyabban a különböző márkájú gépkocsik 2003-ban.
Az összkép szerint a német autók mára elérték a megbízhatóság mintapéldányaiként számontartott japán gépkocsik színvonalát, legalábbis a maximum két éves járgányok meghibásodási statisztikáit tekintve.
Utóbbi téren a legalacsonyabb mutatóval a Mazda és az Audi rendelkezett 2003-ban: esetükben 1000 eladott autóra mindössze 1,2 komolyabb üzemzavar jutott. Az eddigi listavezető Toyota 1,6-os értékével kénytelen volt a harmadik hellyel beérni. Az Audihoz hasonlóan a többi német márkának - BMW (1,8), Volkswagen (2,0) Mercedes (2,1) - is sikerült felzárkóznia az élmezőnyhöz.
Az összesítést tekintve azonban a német autógyárak még mindig nem tudtak az élre törni. Ezt szakértők annak tudják be, hogy esetükben az öregebb, még a kilencvenes években gyártott autók relatív magas meghibásodási statisztikákat produkálnak. Az ezekben az években gyártott japán gépkocsikkal átlagban fele olyan ritkán adódott komolyabb probléma, mint Németországban gyártott társaikkal.
Szakértők szerint azonban már csak idő kérdése, és a német modellek a hosszútávú minőség tekintetében is visszaszerzik vezető helyüket.
(Menedzsment Fórum)
A fiatal Audik és Mazdák a legmegbízhatóbb autómárkák
Az Audi a fiatal autók megbízhatóságát tekintve megelőzte az eddig vezető helyen szereplő Toyotát, állítja egy aktuális tanulmány. Szakértők szerint ez is annak a jele, hogy a német márkák minősége javult az elmúlt években.