4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Sikeres hazai vállalkozásokról szóló sorozatunkban egy rendkívül innovatív céget mutatunk be, akik a hazai egészségmegőrző piacot forradalmasítva, annak egyik zászlóshajójává váltak - mindössze öt év alatt.

Drága kincs az egészség! (Mfor-montázs)

A XXI. századi ember jóval nyitottabbá vált az egészségének megőrzése terén. Az egészségügy leginkább a problémák orvoslására nyújt megoldást, míg a prevenció kevésbé jellemző. Népszerűvé vált tehát egészségünk megőrzése, ami igencsak hasznos, jól felfogott érdekünk. Az egészségmegőrző termékek piaca egyre szélesedik, és több ember számára válik elérhetővé.

E terület egyik hazai piacvezető cége a Wellmed Kft, az Egészség Plusz rendszernek a kidolgozója és üzemeltetője. A mindössze öt éves múltra visszatekintő vállalkozás 100 értékesítési hellyel bír országszerte, amelyeket franchise rendszer szerint látnak el termékekkel, de 8 saját kiskereskedelmi egységük is van többek között a Lurdy házban és Flórián Üzletházban.
    
Jó ötlet, jó tulajdonos

A Wellmed Kft. működéséről és egy vállalkozás sikeressé tételéről kérdeztük Sztanoj Miklós ügyvezető igazgatót.

-2003 szeptemberében indult a vállalkozásunk mindössze két fő-, és egy félállású alkalmazottal egy kétszer 25 négyzetméter bérelt lakótelepi helyiségben. Szerencsésnek nevezhetjük magunk, mert tőkeerős tulajdonosunknak köszönhetően viszonylag könnyen elhárítottuk a kezdeti problémákat. Kellett azonban egy jó ötlet, ami nélkül mit sem ért volna az anyagi biztonság.

A saját környezetünkben tapasztaltuk, hogy az egészségmegőrző termékek piaca egyre népszerűbb, mégis lyukak találhatóak a piac egyes szegmenseiben. Gyűjtögetni kezdtük az ötletmorzsákat, hogy aztán segítségükkel gondosan kidolgozzuk a projektjeinket. Felépítettünk egy olyan üzleti tervet, ami sikeres és azóta is változatlan. Természetesen az új tapasztalatokat beépítjük és alkalmazzuk, de a stratégiánk állandó.
    
Pályázatok nélkül is felfelé

A később jelentkező eszközhiány elhárítására mi is próbáltunk pályázni, azonban ez kudarcba fulladt. Népszerű tevékenyégi körben mozog a vállalkozásunk, mégsem találtunk olyan pályázati témakört, ami lefedte volna a mi profilunkat.

Mivel internetes áruházzal is rendelkezünk, később úgy gondoltuk, hogy az informatikai fejlesztéshez veszünk igénybe pályázati segítséget, de ebben az esetben meg nekünk túl magas a kiírás alsó összeghatára. Nem maradt más, saját erőből gazdálkodtuk ki a fejlődésünkhöz szükséges tőkét. Ilyen feltételekkel is sikerült elérnünk, hogy kialakíthattuk saját központunkat és raktárunkat Szentendrén.

Rivalizálás és elzárkózás helyett megkerestük azokat a cégeket, beszállítókat, akikkel szövetségbe léphetünk és együttműködhetünk. Közös reklámkampányokkal hívtuk fel az emberek figyelmét termékeinkre, és érdekeltté tettük a partereinket is a siker elérésében. Mindig lényegesnek tartottuk a marketingünket, folyamatosan mértük fel az igényeket, amit manapság szinte teljesen személyre kell szabni. Igyekeztünk minden nap innovatívak lenni, nem másolhatunk, hiszen akkor elveszítjük a hitelünket. Egyelőre a hazai piacot tekintjük elsődlegesnek, külföld felé még nem terjeszkedünk, azonban kiváló a kapcsolatunk a külföldi beszállítókkal.

Apró lépések hosszú távra

Sztanoj Miklós szerint egy kezdő vállalkozás sikeressé tételéhez a jó ötlet, apró lépések, szisztematikus tervezés és hosszú távú gondolkodásmód szükséges.

-Azt mondják, egy embernek átlagosan évente három olyan ötlete van, amihez ha van tőkéje, sikeres lehet. Ez nélkülözhetetlen, mint ahogy a kőkemény munka is. Úgy gondolom, ez egy emberi léptékű vállalkozás, amelytől körülbelül 30 család egzisztenciája függ. Nem tehetjük meg, hogy meggondolatlanul cselekszünk, nem hibázhatunk nagyot. Nem lenne szerencsés a túl gyors terjeszkedés sem, csak kis lépésekben haladunk és azt is alaposan átgondoljuk. Még mi is az út elején vagyunk, de hosszú távra tervezünk.

Menedzsment Fórum   

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!