A XXI. századi ember jóval nyitottabbá vált az egészségének megőrzése terén. Az egészségügy leginkább a problémák orvoslására nyújt megoldást, míg a prevenció kevésbé jellemző. Népszerűvé vált tehát egészségünk megőrzése, ami igencsak hasznos, jól felfogott érdekünk. Az egészségmegőrző termékek piaca egyre szélesedik, és több ember számára válik elérhetővé.
E terület egyik hazai piacvezető cége a Wellmed Kft, az Egészség Plusz rendszernek a kidolgozója és üzemeltetője. A mindössze öt éves múltra visszatekintő vállalkozás 100 értékesítési hellyel bír országszerte, amelyeket franchise rendszer szerint látnak el termékekkel, de 8 saját kiskereskedelmi egységük is van többek között a Lurdy házban és Flórián Üzletházban.
Jó ötlet, jó tulajdonos
A Wellmed Kft. működéséről és egy vállalkozás sikeressé tételéről kérdeztük Sztanoj Miklós ügyvezető igazgatót.
-2003 szeptemberében indult a vállalkozásunk mindössze két fő-, és egy félállású alkalmazottal egy kétszer 25 négyzetméter bérelt lakótelepi helyiségben. Szerencsésnek nevezhetjük magunk, mert tőkeerős tulajdonosunknak köszönhetően viszonylag könnyen elhárítottuk a kezdeti problémákat. Kellett azonban egy jó ötlet, ami nélkül mit sem ért volna az anyagi biztonság.
A saját környezetünkben tapasztaltuk, hogy az egészségmegőrző termékek piaca egyre népszerűbb, mégis lyukak találhatóak a piac egyes szegmenseiben. Gyűjtögetni kezdtük az ötletmorzsákat, hogy aztán segítségükkel gondosan kidolgozzuk a projektjeinket. Felépítettünk egy olyan üzleti tervet, ami sikeres és azóta is változatlan. Természetesen az új tapasztalatokat beépítjük és alkalmazzuk, de a stratégiánk állandó.
Pályázatok nélkül is felfelé
A később jelentkező eszközhiány elhárítására mi is próbáltunk pályázni, azonban ez kudarcba fulladt. Népszerű tevékenyégi körben mozog a vállalkozásunk, mégsem találtunk olyan pályázati témakört, ami lefedte volna a mi profilunkat.
Mivel internetes áruházzal is rendelkezünk, később úgy gondoltuk, hogy az informatikai fejlesztéshez veszünk igénybe pályázati segítséget, de ebben az esetben meg nekünk túl magas a kiírás alsó összeghatára. Nem maradt más, saját erőből gazdálkodtuk ki a fejlődésünkhöz szükséges tőkét. Ilyen feltételekkel is sikerült elérnünk, hogy kialakíthattuk saját központunkat és raktárunkat Szentendrén.
Rivalizálás és elzárkózás helyett megkerestük azokat a cégeket, beszállítókat, akikkel szövetségbe léphetünk és együttműködhetünk. Közös reklámkampányokkal hívtuk fel az emberek figyelmét termékeinkre, és érdekeltté tettük a partereinket is a siker elérésében. Mindig lényegesnek tartottuk a marketingünket, folyamatosan mértük fel az igényeket, amit manapság szinte teljesen személyre kell szabni. Igyekeztünk minden nap innovatívak lenni, nem másolhatunk, hiszen akkor elveszítjük a hitelünket. Egyelőre a hazai piacot tekintjük elsődlegesnek, külföld felé még nem terjeszkedünk, azonban kiváló a kapcsolatunk a külföldi beszállítókkal.
Apró lépések hosszú távra
Sztanoj Miklós szerint egy kezdő vállalkozás sikeressé tételéhez a jó ötlet, apró lépések, szisztematikus tervezés és hosszú távú gondolkodásmód szükséges.
-Azt mondják, egy embernek átlagosan évente három olyan ötlete van, amihez ha van tőkéje, sikeres lehet. Ez nélkülözhetetlen, mint ahogy a kőkemény munka is. Úgy gondolom, ez egy emberi léptékű vállalkozás, amelytől körülbelül 30 család egzisztenciája függ. Nem tehetjük meg, hogy meggondolatlanul cselekszünk, nem hibázhatunk nagyot. Nem lenne szerencsés a túl gyors terjeszkedés sem, csak kis lépésekben haladunk és azt is alaposan átgondoljuk. Még mi is az út elején vagyunk, de hosszú távra tervezünk.