2p

A lakosság negyedét érte sérelem valamely termék vagy szolgáltatás vásárlása során az elmúlt három évben, a többség azonnal tett is panaszt, azonban nem fogyasztóvédelmi szervnél - derül ki a Tárki Zrt. által végzett Omnibusz kutatás eredményeiből.

Az év elején a Tárki által a felnőtt lakosság körében végzett Omnibusz kutatás adatai azt mutatják, hogy a sérelmet elszenvedettek több mint kétharmada, 78 százaléka élt panasszal, legtöbbjük a vásárlás helyszínén.

Ezzel szemben a fogyasztóvédelemmel foglalkozó szervezetekhez - beleértve a fogyasztóvédelemmel foglalkozó civil szervezeteket is - a vártnál sokkal kevesebben fordultak, a megkérdezett sértettek mindössze fél százaléka.

A termék vagy szolgáltatás vásárlása során elszenvedett sérelmek fogyasztási területenkénti megoszlása elég változatos képet mutat: az esetek háromnegyedében valamilyen árucikk vásárlása során érte a sérelem a fogyasztót, és negyedében történt egy szolgáltatás vásárlása során visszaélés.

A felmérés szerint a legtöbb esetben élelmiszer, ruházati termék és műszaki cikk vásárlása során történt visszaélés, míg a szolgáltatások terén a távközlési, a közüzemi, valamint a banki, biztosítási és egyéb pénzügyi szolgáltatások igénybe vétele során érte leggyakrabban sérelem a fogyasztókat.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!