Az év elején a Tárki által a felnőtt lakosság körében végzett Omnibusz kutatás adatai azt mutatják, hogy a sérelmet elszenvedettek több mint kétharmada, 78 százaléka élt panasszal, legtöbbjük a vásárlás helyszínén.
Ezzel szemben a fogyasztóvédelemmel foglalkozó szervezetekhez - beleértve a fogyasztóvédelemmel foglalkozó civil szervezeteket is - a vártnál sokkal kevesebben fordultak, a megkérdezett sértettek mindössze fél százaléka.
A termék vagy szolgáltatás vásárlása során elszenvedett sérelmek fogyasztási területenkénti megoszlása elég változatos képet mutat: az esetek háromnegyedében valamilyen árucikk vásárlása során érte a sérelem a fogyasztót, és negyedében történt egy szolgáltatás vásárlása során visszaélés.
A felmérés szerint a legtöbb esetben élelmiszer, ruházati termék és műszaki cikk vásárlása során történt visszaélés, míg a szolgáltatások terén a távközlési, a közüzemi, valamint a banki, biztosítási és egyéb pénzügyi szolgáltatások igénybe vétele során érte leggyakrabban sérelem a fogyasztókat.