A salesjob és az mfor.hu értékesítéssel foglalkozó sorozata ezúttal a hatékony működési elvekre hívja fel a figyelmet. Ahhoz ugyanis, hogy a lehető legtöbbet adhassuk el, nem kell a lehető legtöbb ügyféljelöltnek eladnunk, aki csak szembe jön velünk az utcán. Csak annak adjunk el, akiről TUDJUK, hogy szüksége lehet termékünkre/szolgáltatásunkra. De ami ennél is fontosabb. Felejtsük el a továbbiakban ügyféljelöltünket, ha az alábbiak közül bármelyike is jellemző rá:
1. Megígéri, hogy 13.00-ra bent lesz az irodában, de nem jön el a tárgyalásra.
2. Vállalja, hogy felkészíti a döntéshozót, majd kiderül, hogy nem készítette fel, nem adta oda neki bemutatkozó anyagunkat.
3. Vállalja, hogy visszahív, és nem hív vissza.
4. Nem válaszol kérdéseinkre
5. Vesztegeti az időnket: 2-3 hét után, amikor sikerül elérnünk az ügyféljelöltet közli, amit már korábban is tudott: nincs pénze a szolgáltatásunkra, termékünkre.
6. Nagyképű,
7. Udvariatlan,
8. Valótlant állít-hazudik,
9. Nem kellemes társaság,
10. Mindent jobban tud nálunk,
11. Nem hallgat ránk.
A vásárlókat keressük tehát, akik vesznek tőlünk, nem pedig, akiknek mi akarunk eladni!
Forrás: Salesjob