Az NRC Piackutató Kft. 1200 magas státuszú, gépkocsival rendelkező 18-45 év közötti magyar lakos körében végzett reprezentatív kutatásának jelentéséből kiderül, hogy politikusként a magyar lakosság 89 százaléka tenne valamit a Mol felvásárlásának megakadályozásáért, 82 százalékuk pedig egyértelműen állást foglal amellett, hogy a Mol-t stratégiai jelentőségű cégként nem szabad külföldi állami érdekeltségű cég kezébe adni.
A megkérdezettek 78 százaléka nem örülne egy osztrák állam által dominált tulajdonosi csoport megjelenésének a társaságban. A magyar olajvállalat új külföldi tulajdonba kerülésének megakadályozásában a válaszadók 84 százaléka támogatja az állami szerepvállalást, 88 százalékuk ebben a Mol felső vezetésének erőfeszítéseit is megfelelő lépésként értékeli.
A válaszadók 43 százaléka hajlandó lenne személyes áldozatot is vállalni (például utcai demonstrációt vagy a felvásárló cég szolgáltatásainak bojkottját) az új külföldi tulajdonos megjelenésének megakadályozása érdekében.
A megkérdezettek 79 százaléka szerint az üzemanyag-forgalmazó cégek közül egyértelműen a Mol fektet be a legtöbbet Magyarországon, s egyúttal a társadalmi szerepvállalásra vonatkozó kérdésben is a magyar vállalatot helyezik az élre. A válaszadók 86 százaléka szerint a vizsgált cégek (Agip, Esso, Jet, Lukoil, Mol, OMV, Shell) közül a magyar olajvállalat támogatói tevékenysége a legkiterjedtebb Magyarországon, áll az NRC közleményében.