2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az ésszerűen eljáró fogyasztó elfogadja a reklám információtartalmát, ezért annak önmagában kell igaznak lennie, és nem várható el az, hogy a fogyasztó más forrásból ellenőrizze a reklám tartalmát - mondta Zavodnyik József, a Gazdasági Versenyhivatal versenytanácsának tagja kedden, a Réczicza White & Case LLP ügyvédi iroda versenyjogi rendezvényén.

A bíróság - az elé került ügyekben - súlyosbító körülményként értékeli azt, ha a cég bizalmi termékkel sérti meg a reklámozással kapcsolatos szabályokat - tette hozzá. Bizalmi termék a gyógyhatású készítmény és a pénzügyi szolgáltatás is.

Ha egy reklám időben és térben korlátlanul jut el a fogyasztóhoz, akkor a termék pozitív és negatív tulajdonságainak is szerepelnie kell abban. Ellenben ha  a reklám hatóköre korlátozott, akkor nem kell teljesnek lennie, viszont amit közöl, annak az igazságtartalma nem vonható kétségbe.

A versenytanács tagja beszélt arról is, hogy az eljárások során a cégnek kell bizonyítania a saját állítását. Ezért nem rendel ki szakértőt a versenytanács. Az ismétlődő jogsértésekről szólva elmondta: a versenytanács a bírságot beszorozza az adott cég által korábban elkövetett versenyjog sértések számával. A bírósági gyakorlat nem kifogásolja a többszöri jogsértés miatti magasabb bírságot, de a szorzást inkább csak akkor fogadja el, ha a korábbi jogsértések is hasonló jellegűek voltak, mint a legutóbbi.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság munkatársa, Ranyák Eszter elmondta, hogy a kérelemre - a fogyasztók kezdeményezésére - indult eljárások száma náluk mindössze 10 százalék, a többit a hatóság indítja. A fogyasztói kezdeményezések 64 százaléka megalapozott.

Ranyák Eszter példákon mutatta be a tipikus fogyasztói megtévesztéseket. Ilyen például a termék összetételének meghatározása, amely csokoládénál a kakaó tartalmat jelenti, és nem ritka, hogy más van a reklámban, mint a címkén. A más termékkel összetéveszthetőségre pedig a hamis herendi porcelánokat hozta példaként.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!