Az évszakhoz képest szokatlanul hideg idő miatt sokan kapnak a kecsegtetően hangzó diszkont ajánlatokon, és - "hirtelen felindulásból" - egy napsütötte tengerparton való nyaralás mellett döntenek. Bizonyos esetekben azonban rosszul teszik, figyelmeztet szerdai közleményében egy, a fogyasztók érdekvédelmére létrejött osztrák turisztikai szervezet (ÖAMTC).
Az ÖAMTC szerint az utazókat sokszor megtévesztik az első látásra csábítóan hangzó szólamok: egyes esetekben teljesen normális ajánlatokat álcáznak "szuper akciónak", máskor a valóban kedvező árúaknál csupán az apró betűs részben jegyzik meg, hogy ahhoz transzferdíjak, reptéri illetékek és egyéb költségek jönnek hozzá.
A szervezet szakértői figyelmeztetnek: a valódi last minute ajánlatokat már két héttel az elutazás előtt le lehet foglalni, s azoknak legalább 10-15 százalékkal olcsóbbnak kell lenniük a katalógusban szereplő eredeti árnál. Az akció által kínált szolgáltatásnak ugyanolyan színvonalúnak kell lennie, mint az eredetinek, mivel az árcsökkenést itt nem a hiányosságok okozzák, hanem az idő szorítása, számol be az APA hírügynökség.
Szakértők szerint az utazók egy része a last minute ajánlatokra specializálta magát, ők a cél- és kiindulási állomást tekintve is rendkívül flexibilisnek mutatkoznak. A legjobb ajánlatok megcsípéséhez azonban sok szabadidő kell, hiszen a hétközi járatok általában kevésbé telítettek, mint a hétvégiek.
(Menedzsment Fórum)
Becsapós lehet a last minute utazási ajánlat
Bár az utóbbi években Magyarországon is egyre többen specializálódnak az utazási irodák last minute ajánlataira, azok sokszor csak nevükben különlegesek, és végeredményben lényegesen többe kerülhetnek a reklámban szereplő árnál, figyelmeztet egy osztrák turisztikai szervezet.