A Toyota japán autóipari cég vegyes üzemelésű hibridautóiból 1 milliót értékesítettek már az Egyesült Államokban. A japán gyártó bejelentése szerint ez a környezetbarát jármű népszerűségének jele, ugyanis hét évig tartott, amíg 500 ezret tudtak a kocsiból eladni, a második 500 ezer eladásához viszont csak két évre volt szükség.
Ugyanakkor a Toyota amerikai értékesítése egészében alaposan visszaesett: februárban az eladások 39,8 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbi szinttől. Az áram-benzin vegyes üzemelésű Toyota Prius értékesítése februárban 33,6 százalékkal csökkent.
A szakértők bizonytalanak annak megítélésében, hogy a hibrid a jövőben is folytatja-e gyors karrierjét. A múlt év első felében még meredeken dráguló amerikai benzinárak azóta ugyanis erőteljesen csökkentek. A Toyota idén bevezetendő új Prius modellje a Honda Insight versenyével is szembesül. Ez utóbbi autót, amely a hibridek közül a legolcsóbb, március 24-én kezdik értékesíteni az USA-ban
A legfrissebb tengerentúli jelentések szerint a hagyományosan a termetesebb, nagyobb fogyasztású kocsikkal járó amerikaiak gyorsan kiszerettek a takarékos vegyes üzemű járművekből, amelyek a tavaly magasba szökött üzemanyagárak idején még nagy keresletnek örvendtek. Akkor még 4 dollárba került egy gallon (=3,78 liter) benzin, ma már csak a felébe. Akkor még várólisták voltak a hibridekre, ma már az autósok nem félnek a tankolási költségektől, nem is keresik annyira a kevesebb üzemanyaggal beérő elektromos-benzines kocsikat. A 2008 nyári csúcs óta 23,5 százalékkal csökkent a használt hibridek forgalma, miközben a hagyományos üzemű használt kocsik ára emelkedett. Sok megszorult anyagi helyzetű fogyasztó a recesszióban ugyanis a használt kocsikat részesíti előnyben az újakkal szemben.