2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A fogyasztókat félrevezető árcsökkentési akciókkal vádolja a konkurencia a legnagyobb brit élelmiszer-kiskereskedelmi láncot, a Tescót, amely a riválisok szerint előbb meredeken megemeli egyes termékek árait, aztán féláras akciókban visszacsökkenti az eredeti szintre.

A fogyasztókat félrevezető "árcsökkentési" akciókkal vádolja a konkurencia a legnagyobb brit élelmiszer-kiskereskedelmi láncot, a Tescót, amely a riválisok szerint előbb meredeken megemeli egyes termékek árait, aztán "féláras" akciókban visszacsökkenti az eredeti szintre.

A The Sunday Times beszámolója szerint a legszélsőségesebb esetek a Tesco szeszesital-értékesítésében fordulnak elő. Szeptember elején az áruházlánc például 11,98 fontról 24,99 fontra (9 ezer forintra) emelte egy karton - vagyis 24, egyenként 3,3 decis doboz - Carlsberg sör árát, hogy aztán a múlt héten ugyanezt 12,48 fontra csökkentse vissza, "félárú" kiárusításként meghirdetve az akciót.

Az egyik legnagyobb rivális, az amerikai Wal-Mart tulajdonában lévő Asda lánc végig 10,98 fontért kínálta ugyanezt a sörfélét azonos kiszerelésben. A Tesco ezt a vásárlócsalogató ártaktikát a brit lap szerint legalább fél tucat sörfajtával eljátszotta. A The Sunday Times már korábban megírta azt is, hogy a Tesco - miközben összesen 30 millió font értékű árcsökkentést jelentett be - legkeresettebb termékei közül több száznak az árát emelte egyetlen hét alatt.

A riválisok szerint a Tesco az alacsony forgalmú cikkek árcsökkentésével és a kurrens termékek egyidejű drágításával többet szedett be, mint a meghirdetett árcsökkentés összege. A Tesco az idei évre 2 milliárd font - több mint napi 5 millió font - adó előtti profitot jelzett előre. A cégnek jelenleg 1878 szupermarketje van Nagy-Britanniában, és a teljes brit élelmiszer-kiskereskedelmi forgalom csaknem hetedét tudhatja magáénak. (MTI)

Kapcsolódó anyagok
A szupermarket piacot veszi célba a Tesco
Kínai terjeszkedéssel lenne világelső a Tesco
Támadják az angol környezetvédők a Tescót

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!