A hazai piacon évente egy millió napszemüveget értékesítenek, azonban a drágább, de a minőségi termékeket soszor még kiszorítják a bóvlik, derül ki a Népszabadság összeállításából.
A magyarországi napszemüvegpiacot uraló Avanglion Kft. kiskereskedelmi igazgatója, Veres György szerint az utóbbi időben némileg már megnőtt a 3-5 ezer forintos kategóriába tartozó termékek iránti kereslet, így a tavalyi 700 millió forintos árbevétel az idén már egymilliárd forintra nőhet.
Óriási tartalék van a gyerekekeknek kínált termékekben: nálunk ugyanis az európai értékesítési átlag egytizede kötődik csak a legkisebbekhez. Az igazgató szerint hazánkban a szülők még nem törődnek azzal, hogy jó minőségű terméket vegyenek gyerekeiknek.
Egyes optikai szalon tulajdonosok szerint 15-20 ezer forint felett már biztosan jó minőségű darabokat lehet kapni, mások 7-8 ezer forintban jelölték meg a vízválasztó határt. A Vision Expressz, az Ofotért és a Fotex üzleteiben évente mintegy 60 ezer napszemüveget értékesítenek.
Az egyes esetekben gyógyászati eszköznek is minősülő, de divatcikként vásárolt napszemüveg vevőkörének megoszlásáról nem lehet pontosat mondani, mert a modellek többsége ma már uniszex, férfiak és nők egyaránt hordhatják, írja a Népszabadság.
Itthon még nem divat a minőségi napszemüveg
A hazai piacon évente egy millió napszemüveget értékesítenek, azonban a drágább, de a minőségi termékeket soszor még kiszorítják a bóvlik, derül ki a Népszabadság összeállításából.