A kutatás során kiderült, hogy míg a fenntartható fejlődés témáját kiemelten kezelik a vállalatok, a vállalatvezetők még mindig nincsenek tisztában azzal, milyen módon használhatnák ki ezt eladásaik során. A megkérdezettek egyharmada (33 százalék) vélekedett úgy, hogy vállalatának fenntarthatósági törekvései csupán azokra a piacokra koncentrálódnak, ahol az valóban mérhetően befolyásolja az ügyfelek vállalatról alkotott képét. Körülbelül ugyanennyien (31 százalék) gondolták úgy, hogy vállalatuk fenntarthatósági törekvései sokkal inkább fókuszálnak a kommunikációra, mintsem a valódi változásra.
„Számos vállalat estében a puszta szónoklást már felváltották a valós üzleti kezdeményezések – mondta James Watson, az Economist brit gazdasági hetilap kutató részlegének szenior szerkesztője. – Ennek ellenére a vállalatok társadalmi és környezeti hatásaik kezelésében kommunikált eredményei nem mindig tükrözik a vállalatvezetők valós elkötelezettségét. A vállalatoknak olyan stratégiát kell kidolgozniuk, mely segítségével az alkalmazottak napi munkájukon keresztül köteleződhetnek el a fenntarthatóság iránt.”
A vállalatok 40 százalékában a fenntarthatósági programért felelős munkatárs nem készít közvetlen jelentést a vezetés számára, míg a megkérdezett vállalatok 23 százalékában egyáltalán nincs a fenntarthatósági program irányítására kinevezett felelős, áll a BT közleményében.
"A vállalatok vezetői tehetnek azért, hogy a fenntarthatósági programok ne csak a társadalom és a környezet, de a jövedelmezőség céljait is szolgálják. A szervezetek – ideértve a BT-t is – még az út elején tartanak, itt az ideje hát, hogy a vezetés példát mutasson. Az a tapasztalatunk, hogy a fenntarthatóság nem zéróösszegű játék. Minden érintett jól jár vele – a helyi közösségek ugyanúgy, mint a fejlődő országok és a környezet" - közölte Francois Barrault, a BT Global Services elnök-vezérigazgatója.