3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Megváltoztatja Activia és Actimel márkájú joghurtjainak reklámját a francia Danone élelmiszeróriás, miután sikertelenül próbálta elismertetni, hogy fogyasztásuk egészségügyi előnyökkel jár.

A csoport negyedéves jelentésében csütörtökön közölte: visszavonta az európai élelmiszerbiztonsági hatósághoz (EFSA) beterjesztett kérelmét, hogy a testület igazolja a prémiummárkák egészséget támogató hatásáról szóló állításait.

Az AFP francia hírügynökség által közölt hír kapcsán a magyarországi Danone Kft. közölte: az élelmiszeróriás a reklámjait nem, csupán az EFSA-hoz beterjesztett beadványait vonta vissza azt követően, hogy az élelmiszerbiztonsági hatóság bejelentette: újabb találkozót szervez június 1-re, ahová minden érintett felet elvár, főként a vállalatokat. "A találkozó lehetőséget ad az álláspontok ütköztetésére a témában, míg az EFSA végre tisztázni tudja az elvárásait és az értékelési kritériumait. E mostani döntés tökéletes összhangban van a Danone-nak az egészségre és tápanyag-összetételre vonatkozó állítás európai szabályozással kapcsolatos korábbi állásfoglalásával" - olvasható a cég közleményében.  

A bifido-baktériumokat is tartalmazó Activia terméket a Danone úgy reklámozza, hogy megkönnyíti az emésztőrendszer működését, az Actimel joghurtitalról pedig azt hirdeti, hogy támogatja a szervezet betegségek elleni védekezőképességét.

Az EFSA eddig nem igazolta egyik állítást sem, a cégcsoport Franciaországban már módosította hirdetéseit - adta hírül a francia hírügynökség, emlékeztetve arra, hogy a hatóság idén februárban már kétséget támasztott a Danone közlésével szemben, amely szerint a kisbabáknak szánt termékeiben lévő, "immunofortis" néven ismert összetevő erősíti a csecsemők immunrendszerét. A hatóság azzal érvelt, hogy ez az állítás tudományosan nem bizonyított.

A Danone Kft. közleménye szerint az egészségre és tápanyag-összetételre vonatkozó állítások jóváhagyási eljárása egy teljesen új folyamat mind az EFSA, mind az élelmiszergyártók számára. Az EFSA feltételei a tudományos dossziék engedélyezési folyamatában – melyeket már számos országos hatóság elfogadott – nem adnak kielégítő és alapvető iránymutatást az elvárt tudományos kutatásokra vonatkozóan.

 Az EFSA korábbi iránymutatásai, amelyeket 2009 júniusában hozott nyilvánosságra, arra késztettek több vállalatot is, hogy visszavonják beadványaikat, annak érdekében, hogy az új intézkedéseknek megfelelően kerüljenek újra beadásra.

"Teljesen biztosak vagyunk az Actimel és az Activia tudományos hátterében. Mindkettő mögött több éves kutatások állnak, és a legalaposabban tanulmányozott probiotikus termékek közé tartoznak. Hatásukat számos klinikai tanulmányban demonstráltuk, melyeket nemzetközileg elismert tudományos lapokban publikáltunk, hogy felülvizsgálhatók legyenek, ami azt jelenti, hogy pártatlan szakértők is elfogadták az eredményeket" - fogalmaz a cég közleménye.

A Danone bevétele egyébként a vártnál jobban nőtt 2010 első negyedévében a tejtermékek és a bébiételek keresletének erőteljes növekedés miatt: a csoport árbevétele az egy évvel korábbi 3,67 milliárdról, 3,98 milliárd euróra emelkedett, elemzők 3,91 milliárdra számítottak.

Menedzsment Fórum/MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!