3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Két kartell és három fogyasztók megtévesztése miatt elkezdett, mindannyiszor jelentős bírság kiszabásával zárult döntése kapcsán indított pert nyert meg első fokon a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) - közölte a szervezet kedden.

A közlemény szerint az öt ügyben összesen kiszabott versenyhatósági bírság majdnem 1,2 milliárd forint volt.

Az egyik per a Lapker és a posta szerződésével kapcsolatos, amit a GVH azért vizsgált, mert a két cég "meg nem támadási" megállapodást kötött, azaz a Magyar Posta piacszervezési díjként egyszeri 260 millió forint összegű ellentételezésben részesült annak fejében, hogy újabb 5 évig nem rontja a Lapker üzletét.

Mindezek miatt a Magyar Posta és a Magyar Lapterjesztő 468-468 millió forintos bírságot kapott a GVH-tól.

A másik ügyben a GVH 2006-ban indított versenyfelügyeleti eljárást a Synergon Informatikai Rt.-vel, a Montana Információtechnológiai és Kommunikációs Rt.-vel valamint a Hewlett-Packard Magyarország Kft.-vel szemben. A három informatikai vállalkozás ugyanis a Magyar Fejlesztési Bank, a HVB Bank és a Nemzeti Autópálya Rt. által, különböző informatikai infrastruktúrák telepítésére, fejlesztésére, működtetésére, üzemeltetésére még 2003-ban és 2004-ben kiírt egyes versenytárgyalások illetve közbeszerzési eljárások során összejátszott egymással. A GVH e jogsértő magatartásért a Synergonnal szemben 38 millió forint, a HP-vel szemben 52 millió forint, a Montanával szemben 20 millió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki.

Első fokon a GVH számára kedvező döntés született több, bírság kiszabásával záruló, a fogyasztók megtévesztése kapcsán hozott határozat miatt indított perben is. A Metro Kereskedelmi Kft. például a megjelentetett reklámújságjában, szórólapjain és internetes oldalán többféleképpen is megtévesztette a fogyasztókat, s például olyan termékeket hirdetett, amelyek egyes áruházakban nem voltak kaphatóak az akció kezdetén, illetőleg amelyekből nem állt rendelkezésre kellő nagyságú készlet. Mindezek miatt a Metro 35 millió forintos bírságot fizetett.

Az UPC a televíziós- és rádióreklámokban, illetve az óriásplakátokon szintén nem, vagy nem megfelelően tájékoztatta fogyasztóit arról, hogy a beígért kedvezmények csak hűségnyilatkozat aláírása fejében vehetők igénybe. A fogyasztók megtévesztése miatt a versenyhatóság a UPC-re 35 millió forintos bírságot szabott ki.

Egy újabb ügy a Magyar Telekom mobilcégével függ össze: a fogyasztók megtévesztése miatt a céget a GVH 80 millió forint bírság megfizetésére kötelezte. Az első fokon eljáró Fővárosi Bíróság részben megváltoztatta a GVH döntését, mert egy, a reklámban szereplő kijelentést nem tartott jogsértőnek, s így csak 68 millió forint bírság kiszabását tartotta jogosnak.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!